اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

طرح‌های نیمه تمام تعریض معابر حقوق شهروندان را محبوس کرده است

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه طرح‌های نیمه تمام و رها شده از جمله تعریض معابر حقوق شهروندان را محبوس کرده است گفت: به مالکان این پلاک ها که عموما در بافت فرسوده است نه اجازه تخریب و نوسازی و نه اجازه بازسازی داده می شود.

طرح‌های نیمه تمام  تعریض معابر حقوق شهروندان را محبوس کرده است

به گزارش خبرنگار فارس، سید محمد آقامیری در جلسه علنی امروز شورای شهر با بیان اینکه یکی از توقعات از شهرداری در مدیریت جدید اصلاح طرح هایی است که در زمان خود جذابیت و توجیه داشته و به مرور زمان کاربرد خود را از دست داده و جز زحمت و معضل چیزی برای مردم ندارد، اظهار داشت: یکی از این موضوعات طرح های نیمه تمام و رها شده از جمله تعریض معابر است.

عضو شورای شهر تهران افزود: بعضا در مواردی باید ۵۰۰ پلاک در یک منطقه خریداری می شده تا تعریض صورت بگیرد که ۵۰ پلاک خریداری شده و مابقی با توجه به اینکه شهرداری بودجه نداشته باقی مانده است. در حال حاضر به مالکان این پلاک ها نه اجازه تخریب و نوسازی و نه اجازه بازسازی داده می شود که عموما در بافت فرسوده قرار دارند.

وی با بیان اینکه مردم چندین و چند سال است در این خانه های فرسوده حبس شده اند، یادآور شد: نباید خانه و کاشانه مردم گروگان سیاست ها و طرح هایی در شهرداری باشد که کارآمدی خود را از دست داده است؛ مردم در مناطق مختلف با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند.

آقامیری افزود: برخی مصوبات پنج و ده ساله وجود دارد که اگر مدت پنج یا ده سال از مصوبه بگذرد و شهرداری اقدام موثری انجام ندهد پروانه و مجوز ساخت به مردم داده شود که این اقدام انجام نمی شود. تقاضا داریم معاونت معماری و شهرسازی شهرداری گزارشی در خصوص این طرح ها در صحن شورا ارائه دهد و بازبینی صورت گیرد.

پرویز سروری نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه این موضوع یکی از مسائل قدیمی و یک طرفه است، گفت: شهرداری حق دارد طرح اجرا کند اما حق ندارد حقوق شهروندان را محبوس کند. باید راه حلی با نگاه تحول گرایانه ای که امروز در شورای شهر و شهرداری وجود دارد، پیدا شود. برخی شهروندان بیش از ۱۰ یا ۱۵ سال با این معضل روبه رو هستند و هیچ پاسخی به آنها داده نمی شود که باید این موضوع در دستور کار قرار بگیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول