اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

فارس من| چطور می توانیم با نمایندگان مجلس دیدار داشته باشیم؟

زمانی که نماینده مجلس در ساختمان مجلس حضور دارد و البته در جلسه صحن علنی یا کمیسیون نیست، مراجعه کنندگان می‌توانند با حضور در ساختمان مجلس با نمایندگان ملاقات داشته باشند.

فارس من| چطور می توانیم با نمایندگان مجلس دیدار داشته باشیم؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس، یکی از وظایف نمایندگان مجلس حضور در بین مردم و شنیدن درخواست ها است، اما سوالی که شاید برای خیلی ها پیش بیاید این است که چگونه و چطور می توان با نماینده مجلس دیدار کرد.

زمانی که نماینده مجلس در ساختمان مجلس حضور دارد مراجعه کنندگان می‌توانند با حضور در ساختمان مجلس که در خیابان مجاهدین اسلام قرار دارد با نمایندگان ملاقات داشته باشند. این کار  باید از درب شمال شرقی مجلس که به درب 2 معروف است، صورت گیرد. در مقابل درب ورودی چند برگه نصب شده که شماره تلفن دفتر نمایندگان بر روی آن نصب شده و باجه‌های نیز در درب ورودی قرار دارد که هر کدام از این باجه‌ها مختص به چند استان است. می‌توان با مراجعه به آنها با مسئول دفتر نماینده ارتباط گرفت و وقتی برای دیدار با نماینده تعیین کرد.

نکته ای که وجود دارد این است که ملاقات‌های مردمی که از این طریق انجام می شود معمولاً در روزهایی است که مجلس نشست علنی یا کمیسیون ندارد.

همچنین مراجعه کننده ای که موفق نشود به صورت شفاهی به شکل حضوری و تلفنی با نمایندگان ملاقات داشته باشد، می‌تواند از طریق اینترنت پیامش را به‌دست آنها برسانند. روش کار هم این است که ابتدا به سایت www.parliran.ir بروید. در این پایگاه اینترنتی مجلس شورای اسلامی، گزینه‌ای به نام «درگاه ارتباط مردمی» وجود دارد. در این درگاه می‌توان گزارش، درخواست، پیشنهاد، شکایت  را با حوزه ریاست مجلس و همچنین کمیسیون اصل 90 مجلس در میان گذاشت. همچنین برای رساندن مکتوبات و نامه‌ها مراجعه‌کنندگان می‌توانند با دبیرخانه مجلس شورای اسلامی ارتباط برقرار کنند و نامه‌ها و مکتوبات خود را به این دبیرخانه رسانند. تمامی مکاتبات مردم با نمایندگان توسط دبیرخانه مستقیماً در اختیار نمایندگان قرار می‌گیرد.

راه دیگر ارتباط با نمایندگان حضور نماینده در حوزه انتخابیه است. معمولاً نمایندگان پس از برگزاری سه یا چهار هفته نشست علنی برای سرکشی به حوزه‌های انتخابیه خود می‌روند که در این حوزه‌های انتخابیه برنامه‌های ثابتی برای ملاقات‌های مردمی در دفتر ملاقات با نمایندگان دارند.

مخاطبان خبرگزاری فارس در سامانه فارس من با ثبت پویشی با بیش از 167 امضاء ( تاکنون)، (اینجا) خواستار موظف کردن نمایندگان مجلس برای دیدار حضوری با مردم شده بودند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول