اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

عرفان اسلامی در آیینه قرآن و روایات به کتابفروشی‌ها رسید

کتاب «عرفان در آیینه قرآن و روایات (عرفان نظری)» به قلم حسن رمضانی و به همت نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی روانه بازار کتاب شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، کتاب «عرفان در آیینه قرآن و روایات (عرفان نظری)» به قلم حسن رمضانی و به همت نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی روانه بازار کتاب شد.

عرفان اسلامی از علوم و معارفی است که با هدایت‌های قرآنی و ارشادهای نبوی و ولوی و به دور از غوغاهای بردگان دنیا و غافلان به دست انسان‌های به کمال رسیده و به ثمر نشسته، در زمینه فطرت انسانی تولد یافت و بالید و بسان شجره طیبه که طی اعصار متمادی نفوس متعدد را از خاک تا این طبیعت رهایی بخشید و به اذن خدا در مقام و منزل و فنای فی الله و بقای بالله نشاند و می‌نشاند، جز آنکه برخی بر اثر قصور علمی و تفسیر عملی به این ره آورد الهی و انسانی حقوق پیدا نکرده و از آن بهره نگرفته و طبعاً از آن دفاع نکردند، بلکه متأسفانه آن را بیگانه ایران هستند که از ورای مرزهای دیانت و اسلامیت به جامعه مسلمان راه یافته و لباس خودی پوشیده است.

درباره کتاب

این کتاب سعی دارد اسلامی و قرآنی بودن این میراث گرانقدر را روشن کند و ابرهای تیره و تار بدبینی‌ها و سوء تفاهم‌ها را زدوده، راه را برای کمال‌جویان و حق‌طلبان هموار کرده و موانع را از سر راه آن بردارد.

در این اثر ضمن بیان دورنمایی از مهمترین مباحث متون درسی عرفان نظری، احدیت یا تعین اول و واحدیت یا تعین ثانی، اسم اعظم، نفس‌الامر، حقیقت و راز آفرینش، وحدت وجود و کثرت موجود، حضرات خمس و طبقات عوالم خلقی انسان کامل مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

کتاب «عرفان در آیینه قرآن و روایات (عرفان نظری)» به قلم حسن رمضانی در پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، تهیه و به همت نشر این پژوهشگاه در ۳۹۴ صفحه به چاپ رسید.

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی http://shop.isca.ac.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول