اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

واقعیت دیگری از یک ابلاغیه حاشیه‌ساز

با ابلاغیه دیروز معاون اول رئیس جمهور، گمانه‌زنی‌هایی درباره ترکیب تیم اقتصادی دولت در برخی رسانه‌ها مطرح شد، اما توضیحات سخنگو و پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، واقعیت دیگری را نشان داد.

واقعیت دیگری از یک ابلاغیه حاشیه‌ساز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور دیروز مصوبه ای مربوط به حذف معاونان اجرایی و اقتصادی رئیس جمهور از ترکیب کمیسیون اقتصادی دولت را ابلاغ کرد. این ابلاغیه، ابتدائا موجب برخی گمانه‌زنی‌ها درباره ترکیب تیم اقتصادی دولت شد. 

با این گمانه‌زنی‌ها پرسش‌هایی درباره تداوم حضور محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور در تیم اقتصادی دولت و استعفای وی در برخی رسانه‌ها مطرح شد.

اما سخنگوی دولت در توئیتی بر تمام این حواشی پایان داد. بهادری جهرمی در صفحه شخصی خود نوشت: «تغییر در ترکیب کمیسیون اقتصادی بنا به درخواست خود این اعضا و به دلیل اشتغالات متعدد و عدم امکان حضور ایشان در جلسات کمیسیون، در جلسه دولت مصوب شد؛ تا حد نصاب قانونی تشکیل جلسات کمیسیون رعایت گردد. چنین تغییراتی عادی بوده و قبلا نیز سابقه داشته است.»

این واکنش‌ها به توضیح سخنگوی دولت ختم نشد و پایگاه اطلاع رسانی دولت موسوم به «پاد» در کانال تلگرامی خود بر توضیحات سخنگوی دولت تاکید کرد و نوشت: «لغو عضویت معاونان اقتصادی و اجرایی رئیس جمهور از کمیسیون اقتصادی با درخواست خودشان و مسبوق به سابقه بوده است. این تصمیم در راستای تسهیل در فرآیند بررسی لوایح دولت انجام شده تا حد نصاب قانونی مصوبات پیشنهادی این کمیسیون رعایت شده و قابلیت طرح در هیات دولت را داشته باشد.کمیسیون اقتصادی دولت، یکی از ۷ کمیسیون تخصصی ذیل دبیری هیات دولت است که وظیفه دارد لوایح اقتصادی را برای ارائه به هیات دولت آماده سازی کند. در تیم اقتصادی دولت هیچ تغییری ایجاد نشده و معاون محترم اقتصادی رییس جمهور همچنان عضو ستاد هماهنگی اقتصادی دولت و شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا خواهند بود».

برآیند توضیحات سخنگو و پایگاه اطلاع‌رسانی دولت این خواهد بود که محسن رضایی با وجود عدم حضور در کمیسیون اقتصادی دولت، همچنان به‌عنوان معاون اقتصادی رئیس‌جمهور به فعالیت خود ادامه خواهد داد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول