اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

نباید در فضای مجازی در زمین دشمن بازی کنیم

یک استاد دانشگاه گفت: همگان از فعالان سیاسی و ارباب جراید همه جناح ها و توده مردم باید هوشیار باشند که متاثر از فضای رسانه ای دشمنان، در زمین بدخواهان ملت ایران بازی نکنند.

نباید در فضای مجازی در زمین دشمن بازی کنیم

 به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، حضور جوانان گام دوم انقلاب در جهاد تبیین، مستلزم شناخت تهدیدات، نقاط آسیب پذیر، تجزیه و تحلیل  شبهات، تقویت  پایه های فکری و افزایش بصیرت است.

از منظر بررسی های استراتژیک، شناخت تهدیدات و نقاط آسیب پذیری نظام های سیاسی ضرورتی اجتناب ناپذیر و دارای اهمیت اساسی است. بر همین اساس در گفت وگویی با صادق سلیمی بنی، استاد دانشگاه و تحلیل‌گر مسائل سیاسی به بررسی وضعیت سنجی و موقعیت شناسی نظام جمهوری اسلامی برای مدیریت فرصت ها پرداختیم.

سلیمی بنی تاکید کرد: در بهترین شرایط هستیم اگر همدلی داشته باشیم و در زمین دشمن بازی نکنیم. همه ارکان کشور برای یک جهش انقلابی آماده است، بنابراین، شکی نیست که دلیل افزایش هجمه های رسانه ای و مجازی وا دادگان داخلی، اپوزسیون خارج  نشین و امپراتوری رسانه ای دشمنان خارجی، ناشی از مشاهده چشم اندازی است که  در سایه تحولات اخیر، کشور را به قله های پیشرفت و عدالت  نزدیک و نزدیک تر می بینند.

عضو انجمن علوم سیاسی ایران گفت: در هیچ مقطعی از انقلاب اسلامی تا این حد از اقتدار و امنیت برخوردار نبوده ایم و تردیدی نیست که هیچ پیشرفتی بدون اقتدار و امنیت اجتماعی حاصل نمی شود. به طور قطع اکنون، در بهترین شرایط ممکن به سر می بریم، اگر توجه مان به رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم باشد. همگان از فعالان سیاسی و ارباب جراید همه جناح ها و توده مردم  باید هوشیار باشند که متاثر از فضای رسانه ای دشمنان، در زمین بدخواهان ملت ایران بازی نکنند.

عضو هیات موسس و قائم مقام اندیشکده تحول و کارآمدی کشور در بخشی دیگر از سخنان خود به تلاش قوای سه گانه کشور برای آسان سازی ساز و کارهای اقتصادی و اجتماعی مردم و مشارکت  هر چه بیشتر آنها در توسعه کشور در زمینه های مختلف اشاره کرده و افزود: فراهم کردن حضور بیشتر و اثر گذار  مردم در فعالیت های اقتصادی و اجتماعی و توجه به بنگاهها و شرکت های دانش بنیان در کشور، آینده ای بسیار امیدوار کننده را نوید می دهد.

وی افزود: این مسئله باعث یاس و ناامیدی دشمنان و به تبع آن سبب افزایش هجمه های رسانه ای علیه مسئولان  و سرمایه های انسانی توانمند و انقلابی  شده است. با این وصف، اگر مردم و مسئولان هوشیاری خود را از دست داده  و ذهن خود را به  مسائل حاشیه ای کذب و عاری از حقیقت مشغول سازند، یقینا دشمن با اختلاف افکنی  و برهم زدن همگرایی میان مسولان باهم ، و مردم با مسولان  به هدف خود خواهند رسید

این تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به اشکالات وارده به ساختارهای بانکی، اقتصادی، تولیدی و رشد نقدینگی در دولت های دهم و یازدهم و دوازدهم، و مهم تر از همه فشارهای تحریم و بحران های کنونی جهان گفت: اولویت دست اندرکاران قوای سه گانه  کشور، باید حل مسائل داخلی با تکیه بر ظرفیت های موجود باشد، ضمن اینکه از روابط عادلانه با جهان استقبال و در مسیر آن تلاش کنند.

وی رمز موفقیت همه سطوح مدیران اعم از مدیران ارشد، میانی و پایین دست نظام را همراهی، همدلی و همگرایی در تدوین و اجرای طرح های سازنده اقتصادی و اجتماعی ذکر کرد و از رسانه های داخلی و آحاد مردم  خواست تا از قضاوت های شتاب زده پیرامون موضوعاتی که تلاش های دولت رئیسی و سایر مسئولان قوای سه گانه را به حاشیه می برد، جدا پرهیز کنند.

 سلیمی تاکید کرد: تجربه ایران بعد از انقلاب  نشان داده است، هر دولتی که با ولایت همسو و به تدابیر امام و رهبری فرزانه انقلاب عمل کرده اند، دولت و ملت عزت و پیشرفت را در عمل رقم زده اند.

این استاد دانشگاه افزود: از آنجا که رهبر معظم انقلاب بعنوان دیدبان تیزبین انقلاب به  مسائل داخلی و بین المللی اشراف کامل دارند و با تجارب ارزشمند و دور اندیشی، کشور را با هوشمندی، از پیچ های خطرناک به سلامت عبور داده اند، مدیران سه قوه باید در ساماندهی امور خود همسو و هماهنگ با این ذخیره استراتژیک مدیریتی انقلاب، همسو و هماهنگ عمل کنند.

وی گفت: تجربه نشان داده، هر دولتی که توان خود را صرف بازی های بی حاصل سیاسی کرد، از صراط مستقیم نظام و انقلاب خارج و در عمل تبدیل به یک جریان انحرافی شده است.

عضو انجمن جامعه شناسی ایران بیان داشت: بنده در مصاحبه ای در بهمن ماه سال 1390 ، خطر جریان انحراف را از منظر جریان شناسی و جامعه شناختی سیاسی مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و برآیند انحراف را به دست اندرکاران دولتی و مسولان نظام در آن زمان هشدار دادم. اتفاقات پس از آن نشان داد که آن تحلیل به واقعیت پیوست و متاسفانه کسانی که می توانستند  با همسویی ولایت امر، مسیر خدمت گزاری بی منت را ادامه دهند، در عمل توان و ظرفیت کشور را به بازی های بی حاصل سیاسی صرف کردند و با نهایت تاسف اکنون عاقبت کار برخی از  آنها به جایی رسیده که در مقابل مردم، نظام، انقلاب و رهبری قرار گرفته اند.

سلیمی در ادامه با اشاره به  شعار فسادستیزی برگرفته از نقشه راه امام و مقام معظم رهبری که توسط  دولت سیزدهم ارائه شده، تاکید کرد: ریل گذاری بر مبنای مبانی اصلی انقلاب و  نظام  اسلامی  با توجه به انحرافات گسترده در دولت های قبلی کاری بسیار دشوار بوده  و در طی  مدت کوتاه  روی کار آمدن دولت، برخی ثمرات آن  قابل مشاهده است.

وی ادامه داد: اگر چه در حوزه های مختلف به خصوص در حوزه اقتصادی، اقدامات فساد ستیز و مبارزه با رانت خواری و ویژه خواری قطعا به مذاق عده ای خوش نمی آید و با تمام توان  در کارشکنی  این حرکت عظیم انقلابی دولت برآمده از اراده مردم از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و نخواهند کرد. اما مطمئن باشید با تکیه بر بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب  و بهره گیری از توان نیروهای جوان مومن انقلابی، تلاش های ویژه خواران و چپاولگران اقتصادی و وادادگان سیاسی، با همراهی دولت با مردم و مردم با دولت، به شکست خواهد انجامید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول