اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

سیاست رژیم صهیونیستی علیه فلسطین، فاشیستی است

به اعتقاد کارشناس مسائل سیاسی و امنیتی منطقه، سیاستی که رژیم صهیونیستی طی دهه‌های طولانی علیه مردم مظلوم فلسطین پیاده می‌کند، با سیاست فاشیسم هیچ تفاوتی ندارد.

سیاست رژیم صهیونیستی علیه فلسطین، فاشیستی است

«حسین اسوبعلی اف» کارشناس مسائل سیاسی و امنیتی منطقه ضمن یادداشتی که در اختیار خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه قرار داد، روز جهانی قدس را در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و معرفی سیمای واقعی رژیم صهیونیستی مهم عنوان کرد.

در این یادداشت آمده است: در روز جهانی قدس قلب‌های مسلمانان سراسر جهان بیش از هر زمان دیگری برای فلسطین و مبارزه خستگی ناپذیر مردم مظلوم آن در راه آزادی و استقلال در برابر رژیم جنایتکار صهیونیستی می‌تپد. بنابراین حمایت از فلسطین را می‌توان ملاک همبستگی امت اسلامی برای مقابله با اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی تحت حمایت غرب دانست.

مسلمانان جهان این نکته را نیز به خوبی درک می‌کنند که روز قدس تنها روز فلسطین نبوده، بلکه نماد مبارزه برای استقلال و رهایی از ظلم کشورهای امپریالیستی است که در طول قرن‌ها در امور ملت‌های مسلمان مداخله کرده‌اند.

همچنین این روز پیام آور تحولات آینده سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی جهان اسلام است که طبق پیش بینی‌های امام خمینی (ره) منجر به آن خواهد شد که ارزش‌های بنیادین اسلامی مبنای توسعه ملت‌های مسلمان را تشکیل خواهد داد.

با این حال تحولات سرزمین‌های اشغالی نشان می‌دهد که در واقع رژیم صهیونیستی سال به سال بدون توجه به فشارهای جامعه بین‌المللی، جنایات خود علیه مردم فلسطین را افزایش می‌دهد. از جمله در ماه شریف رمضان نظامیان این رژیم غیر انسانی بارها بر نمازگزاران در مسجد الاقصی یورش بردند که منجر به تلفات در میان فلسطینی‌ها شد.

رژیم صهیونیستی با استفاده از سیاست فاشیستی، فضای غیر قابل تحملی را برای زندگی و انجام شعائر دینی مردم بومی فلسطین ایجاد کرده، ضمن تشدید سیاست ظلم استبداد نسبت به مسلمانان، به طور مدام به شهرک سازی‌های خود در سرزمین فلسطین ادامه می‌دهد.

گسترش دامنه اسکان برای نمایندگان یک ملت و همزمان قتل و کشتار نمایندگان ملت دیگر بدون تردید فاشیسم است. در حقیقت صهیونیست‌ها از همان تاکتیک‌هایی استفاده می‌کنند که در زمان خود آلمان نازی علیه یهودیان اروپا به کار گرفته بود.

تشدید سیاست ظلم و ستم، تلاش برای تخریب اماکن دینی و تمدنی اسلامی، همه اینها نشان از ناامیدی رژیم صهیونیستی و نزدیک شدن پایان عمر آن است. در این اواخر تعدادی از پادشاهی‌های عرب خلیج فارس لباس متحدان جدید اسرائیل در منطقه را بر تن کرده و از سیاست صهیونیسم در فلسطین حمایت ضمنی به عمل می‌آورند. این نشان دهنده آن است که رهبری سیاسی این کشورها دیگر خود را با منافع مشترک اسلام و ملت‌های مسلمان و همین طور شهروندان خودشان مرتبط نمی‌دانند.

در چنین یک شرایطی روز جهانی قدس به عنوان نمادی از همبستگی مسلمانان با مردم فلسطین و اتحاد امت برای حفظ منافع خود در برابر استکبار جهانی بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول