اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  کشتی و وزنه برداری

پیتلاسینسکی، جامی که گره باز می‌کند/ بنا چه رویدادهایی را برای انتخاب فرنگی‌کاران در نظر گرفته؟

مربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان در خصوص انتخاب نفرات اعزامی به ۳ رویداد مهم پیش رو توضیحاتی ارائه کرد.

پیتلاسینسکی، جامی که گره باز می‌کند/ بنا چه رویدادهایی را برای انتخاب فرنگی‌کاران در نظر گرفته؟

بهروز حضرتی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص نایب‌قهرمانی کشتی فرنگی در رقابت‌های قهرمانی آسیا، اظهارداشت: فرایندی جهت انتخاب نفرات اعزامی به بازی‌های کشورهای اسلامی، مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی تدارک دیده شده که همه از شروع این فرایند خبر دارند.

مربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان، افزود: حضور در جام تختی و همین‌طور مسابقات قهرمانی آسیا یک مرحله از انتخابی تیم ملی است؛ فرآیندی که محمد بنا دنبال می‌کند تورنمنت محور است و او صرفا به رقابت داخلی اکتفا نمی‌کند تا در نهایت ترکیب ۳ تیم اعزامی مشخص شود.

حضرتی پور با اشاره به اینکه در بین نفرات اعزامی به رقابت‌های قهرمانی آسیا، گشتی‌گیران کم تجربه هم حضور داشتند، گفت: من فکر نمی‌کردم کشورهای آسیایی که رقیب ما هستند تمام موجودیت خود را به این رقابت‌ها بیاورند. نفرات عنوان‌دار جهانی و المپیک در این مسابقات حضور داشتند و در هر وزن حداقل ۳ نفر مقام‌دار بودند. از نظر جایگاهی با توجه به اینکه ما ۷ مدال‌آور المپیک و جهانی را نداشتیم، رقیبان از ما بالاتر بودند.

وی در پاسخ به این سوال که تکلیف طلایی‌های مسابقات قهرمانی آسیا در چرخه انتخابی به چه صورت خواهد بود؟ خاطرنشان کرد: ورزشکارانی که طلا گرفتند در فرایند نهایی قرار می‌گیرند تا اواخر تیرماه با ارزیابی، ترکیب تیم اعزامی به ۳ رویداد مشخص شود. ۱۹ اردیبهشت هم قرار است یک تیم دیگر که در رده سنی زیر ۲۳ سال هستند به تورنمنت بلغارستان اعزام شوند. برای اردوی بعدی که خردادماه است مسابقات رنکینگ‌دار قزاقستان را پیش رو داریم که تعدادی از کشتی‌گیران هم آنجا اعزام می‌شوند.

مربی تیم ملی کشتی فرنگی با اشاره به حضور در جام پیتلاسینسکی لهستان، یادآور شد: آخر تیرماه جام پیتلاسینسکی را پیش رو داریم تا اگر گره‌ای در برخی اوزان وجود داشته باشد آنجا نفرات را مشخص کنیم همان کاری که در المپیک انجام دادیم. لهستان همیشه قبل از مسابقات جهانی برگزار می‌شود و بیشتر کشورها در اوزانی که شبهه دارند، ورزشکاران خود را آنجا محک می‌زنند.

حضرتی‌پور درباره اینکه نفرات انتخاب شده به چه رویدادهای اعزام می‌شوند، اظهارداشت: براساس سیاستی که فدراسیون کشتی دارد تصمیم گرفته می‌شود که نفرات اول تا سوم هر وزن به کدام رویداد (کشورهای اسلامی، بازی‌های‌ آسیایی و مسابقات جهانی) اعزام شوند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول