اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

افزایش ۳۰ درصدی صادرات غیرنفتی در ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: صادرات غیرنفتی در ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته است.

افزایش ۳۰ درصدی صادرات غیرنفتی در ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰

محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به وضعیت اقتصادی در دولت گذشته گفت: دولت آقای روحانی در حالی کار خود را به پایان رساند که هیچ شاخص اقتصادی مثبت و سالمی در کشور وجود نداشت.

وی افزود: برآیند شاخص‌های مختلف اقتصادی شاخص رشد اقتصادی هر کشور است که شاخص رشد اقتصادی در بررسی‌های انجام شده در سال‌های مختلف دولت آقای روحانی و در پایان این هشت سال صفر درصد بوده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: علاوه بر وضعیت نامناسب شاخص‌های اقتصادی در پایان کار دولت آقای روحانی بدهی‌ها و قرض‌های سنگینی از دولت آقای روحانی برای دولت آقای رئیسی به خاطر فروش اوراق و استراض به ارث رسیده که این مسائل کار دولت جدید را بسیار سخت کرده است.

پورابراهیمی خاطرنشان کرد: با وجود همه اینها در بحث صادرات غیر نفتی در 6 ماه دوم سال 1400، صادرات غیرنفتی کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن بیش از 30 درصد افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: علاوه بر این تراز تجاری کشور ما که حدود سه سال است منفی شده، دارد به سمت عدد صفر حرکت می‌کند و تراز منفی تجاری ما در حال کم شدن است. 

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: تراز تجاری ما در حال حاضر منفی 2 میلیارد دلار است که پیش‌بینی می‌شود در سال جاری این عدد به صفر برسد و اگر کار جهادی و شبانه‌روزی داشته باشیم می‌توانیم تراز تجاری کشورمان را مثبت کنیم. 

پورابراهیمی خاطرنشان کرد:‌ طبق پیش‌بینی‌های انجام شده در داخل و خارج و از جمله صندوق بین‌المللی پول با شرایط فعلی رشد اقتصادی کشور تا پایان سال جاری به مثبت 3 درصد خواهد رسید و در ادامه نیز افزایش خواهد یافت. 

وی افزود: نکته مهمی که در اینجا وجود دارد این است که تاثیر این شاخص‌ها و فرایندهای مثبت بر زندگی روزمره تدریجی خواهد بود و همه ما باید ضمن صبوری کردن، همکاری و همراهی لازم را با هم داشته باشیم.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول