اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

فعال‌سازی طرح‌های کلان وزارت نفت با همکاری دانشگاه‌های زیرمجموعه وزارت علوم

جلسه مشترک بین وزیر نفت و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به منظور بررسی همکاری‌های متقابل بین دو وزارتخانه برگزار شد.

فعال‌سازی طرح‌های کلان وزارت نفت با همکاری دانشگاه‌های زیرمجموعه وزارت علوم

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، جلسه مشترک بین وزیر نفت و وزیر علوم تحقیقات و فناوری به منظور بررسی همکاری‌های متقابل بین دو وزارتخانه برگزار شد.

در این جلسه که زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به همراه معاونین پژوهشی، اداری مالی و مدیریت منابع، نوآوری و فناوری و همچنین روسا و معاونین دانشگاه‌های تهران، امیرکبیر، صنعتی شریف، علم و صنعت شهید بهشتی، تربیت مدرس و رئیس پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی و همچنین علاوه بر وزیر نفت، معاون پژوهشی و مهندسی وزارت نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و مسئولین پژوهش و فناوری شرکت‌های تابعه حضور داشتند، در خصوص همکاری‌های متقابل بین دو وزارتخانه بحث و تبادل نظر شد.

بر اساس این گزارش، فعال‌سازی طرح‌های کلان وزارت نفت با همکاری دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های زیرمجموعه وزارت علوم با رویکرد جدید در ۲۲ میدان که با همکاری ۱۳ دانشگاه منعقد شده است از مهم‌ترین مصوبات این جلسه بود. ارزش این قراردادها ۱,۰۰۸ میلیارد تومان و ۵۵ میلیون یورو است.

همچنین تشکیل کمیته مشترک بین دو وزارتخانه نفت و علوم با نمایندگی صالحی معاون پژوهشی وزارت علوم و زیدی‌فرد معاون امور مهندسی، پژوهشی و فناوری وزارت نفت؛ احصا و انعکاس نیازهای وزارت نفت در سامانه "نان"؛ توجه ویژه به استخراج و تولید هلیوم در مقیاس‌های مختلف از مخازن گاز میدان پارس جنوبی و همکاری وزارت نفت و پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی برای تولید مواد شیمیایی آزمایشگاهی از دیگر مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول