اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

حسین‌پور: مقابل متخلفان می‌ایستم/ اجازه تخلف به نام سرمایه‌گذاری را نمی‌دهیم

شهردار تویسرکان با بیان اینکه با هیچ متخلفی تعارف ندارم و در مقابل زیاده‌خواهی آنها خواهم ایستاد گفت: نه شورا و نه شهردار هرگز اجازه حل مشکل پرونده تخلف ۲۰ ساله را به صورت غیرقانونی آن هم به نام سرمایه‌گذاری نخواهند داد.

حسین‌پور: مقابل متخلفان می‌ایستم/ اجازه تخلف به نام سرمایه‌گذاری را نمی‌دهیم

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، محمد حسین‌پور بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه پروژه‌های خوبی در تویسرکان به واسطه همدلی و اعتماد شورای شهر به مدیریت شهری در دست اقدام است اظهار کرد: طبق برنامه تلاش داریم قبل از برودت هوا در تویسرکان برخی از این پروژه‌ها را به سرانجام برسانیم.

وی با اشاره به آغاز فعالیت سه اکیپ لکه‌گیری در محلات در راستای تحقق شعار عدالت در خدمات‌رسانی افزود: ارائه خدمات به محلاتی که در چندین سال از خدمات‌دهی بی‌بهره بودند و روکش آسفالت خیابان‌های اصلی پس از استعلام از انجام نشدن حفاری توسط دستگاه‌های حفار برای مدت زمان حداقلی پنج ساله در این مسیرها را در دستور کار داریم.

شهردار تویسرکان به انجام لکه‌گیری‌ استاندارد خیابان‌های اصلی به لحاظ کیفیت آسفالت نسبت به سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: جذب گردشگر به دلیل ظرفیت‌های موجود گردشگری در حوزه‌های تجاری، تاریخی، مذهبی، فرهنگی و طبیعی به واسطه نعمت‌های خدادادی در شهرستان داریم بنابراین باید با برنامه‌ریزی زیرساخت‌ها را مهیا کنیم.

وی از آغاز پروژه ساماندهی ورودی شهر از مسیر تویسرکان به کنگاور و ایجاد یک اقامتگاه چندمنظوره خبر داد و خاطرنشان کرد: در راستای اشتغال و کارآفرینی سه کارگاه تولید کفپوش و قطعات بتنی با خرید دستگاه‌های مورد نیاز را فعال کردیم و در حال حاضر همه پروژه‌ها با تولیدات خود شهرداری در حال اجراست.

 حسین‌پور با اشاره به اینکه هزینه‌های شهرداری با تولیدات بتنی شهرداری تا ۷۰ درصد کاهش یافته است تاکید کرد: سرعت بخشی به عملیات اجرایی پروژه‌ها با هدف ارائه هر چه بیشتر خدمات به مردم را در برنامه داریم.

وی با تاکید بر تلاش برای دستیابی به نقطه مطلوب در سرانه استاندارد فضای سبز و تبدیل تویسرکان به مقصد گردشگری گفت: زیرساخت‌هایی که در توان شهرداری است را در راستای جذب بیشتر گردشگر به تویسرکان ایجاد می‌کنیم چراکه این اتفاق رونق اقتصادی را در کنار آرامش برای مردم به ارمغان خواهد آورد.

شهردار تویسرکان با تاکید بر همراهی دستگاه‌های مرتبط برای تکمیل پروژه‌های شهرداری، با تقدیر از حمایت فرماندار، از ایجاد همدلی بین اعضای شورا، اصحاب رسانه و مدیریت شهرستان در راستای خدمات‌رسانی به مردم ابراز خرسندی کرد و افزود: این همدلی اتفاقی نادر است که در تویسرکان شکل گرفته که باید این موقعیت را قدر بدانیم و فرصت را غنیمت بشماریم.

وی با تاکید بر بکارگیری درست توان برای خدمت به جای دامن زدن به اختلافات تصریح کرد: بنده آینده را با وجود برنامه‌‌ریزی و دیدگاه خوب حاکم بر شورا برای تویسرکان روشن می‌بینم.

 حسین‌پور به تعیین تکلیف جانمایی آرامستان در مدت کمتر از یک ماه آینده اشاره کرد و گفت: کارهای مطالعاتی جانمایی آرامستان جدید تویسرکان تا ۷۰ درصد انجام شده است.

وی پاسخ به دخالت شورا در عزل و نصب‌ها با بیان اینکه بنده معتقدم ساختار باید برای بازدهی بهتر درست کار کند و هر کس باید جایگاه و وظایف خود را بداند افزود: شورا طبق قانون بر عملکرد شهردار نظارت دارد و قانون هم دخل و تصرف شورا در انتصابات را رد کرده است.

شهردار تویسرکان با اشاره به وجود همفکری و مشورت بین اعضای شورا و شهردار در امور مدیریت شهری، دخل و تصرف شورا در انتصابات شهرداری را تکذیب کرد و یادآور شد: نه شورا تا به امروز به مسائل انتصابی دخالت کرده و نه بنده مدیری هستم که جایگاه مدیریتی خود را زیر سوال برده و با نظر دیگران مجموعه‌ام را بچینم.

وی با بیان اینکه شهردار و شورا با هم یکی هستند و آبروی هر دو به هم گره خورده است گفت: البته در شهرداری تویسرکان تغییرات زیادی نداشتیم و سعی کردیم از نیروها بر اساس تخصص و تجربه آن‌ها استفاده کنیم، هر چند شهرداری با کمبود نیرو مواجه است.

حسین‌پور محدویت جذب نیرو در بالفعل درنیامدن وظایف قانونی را یک ضعف در شهرداری دانست تصریح کرد: متاسفانه اکثر شهرداری‌های کشور با این معضل مواجه هستند.

وی در پاسخ به اظهارات علی‌اشرف پیری عضو شورای شهر مبنی بر نارضایتی از نحوه برخورد شهردار با ارباب رجوع، گفت: بنده به عنوان شهردار مردم خوب تویسرکان، برخورد نابجا و توهین‌آمیز با کسی نداشتم خودم را خادم مردم می‌دانم و گذر نیمی از عمرم در شهرداری با موفقیت همراه بوده چراکه سعی کردم صادقانه کار کنم.

شهردار تویسرکان با بیان اینکه بین ارباب رجوع و متخلف حتما فرق هست مورد اعتراضی پیری را مربوط به یک فرد متخلف دانست و افزود: بنده با متخلفان هیچ تعارفی ندارم و اگر هزاران بار هم مورد انتقاد قرار گیرم مقابل آنها می‌ایستم چون معتقدم باید امانت‌دار باشم و هرگز به اعتماد مردم و شورا خیانت نمی‌کنم.

وی با تاکید بر اینکه افراد متخلف بدانند تا زمانی که بنده شهردارم باید پایشان از شهرداری قطع شود چه اعتراض به شورا ببرند و چه شکایت کنند بیان کرد: در مقابل این افراد برای ضایع کردن حق مردم می‌ایستم و اجازه تخلف به آن‌ها را نخواهم داد.

حسین‌پور در پاسخ به این عضو شورا که در بخشی از سخنان خود عنوان کرد «۷۰ درصد مردم از عملکرد شهردار رضایت دارند» و در بخش دیگری مطرح کرد «اطلاعات نشان از عدم رضایت ارباب رجوع از نحوه برخورد شهردار دارد» گفت: برای بنده این صحبت شما شفاف نیست و تناقض دارد، بالاخره رضایت ۷۰ درصدی از عملکرد شهردار بوده یا خیر؟!

وی با بیان اینکه معتقدم هر مدیریتی رضایت ۷۰ درصدی مردم را کسب کند شورا و شهردار موفقی دارد در خصوص اظهاراتی مبنی بر کاهش درآمد شهرداری نیز عنوان کرد: اگر این‌گونه بود چطور بعد از ۴۲ سال شهرداری برای نخستین بار ۴۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان درآمد کسب کرده که بیش از صد درصد هم محقق شده است.

*جذب صد درصد بودجه بعد از ۴۲ سال/ مقابل متخلف می‌ایستم

شهردار تویسرکان با بیان اینکه جذب صد درصدی بودجه نشان از پرداخت عوارض و برگشت اعتماد عمومی به شهرداری دارد تاکید کرد: تا قبل از اینکه بنده مسئولیت را قبول کنم ۶۰ درصد کسری بودجه داشتیم؛ اما ما طی ۶ ماه بودجه سال گذشته را جذب کردیم.

حسین‌پور در پاسخ به این سوال که سرمایه‌گذاری در ساخت و ساز در تویسرکان کم شده است این موضوع را رد کرد و افزود: علاوه بر مجوزی که شهرداری صادر کرده بالای ۶۰ درصد، طبقات مازاد ساخته شده، شهرداری به احترام کسانی که سرمایه‌گذاری می‌کنند، ۴۰ درصد تخفیف داده و فرصت دو ماهه پیش‌بینی کرده است.

وی با بیان اینکه نه شورا و نه شهردار هرگز اجازه حل مشکل پرونده دارای تخلف ۲۰ ساله را به صورت غیرقانونی آن هم به نام سرمایه‌گذاری نخواهند داد خطاب به پیری تاکید کرد: نه شما عضو شورا و نه شهردار نمی‌توانند حق مردم را به اشخاص دیگر دهند، به طور حتم رضایت کامل مردمی از بنده و شورا ممکن نیست و احتمال نارضایتی وجود دارد به ویژه از سوی آنهایی که می‌خواهند قانون را دور بزنند که طبیعی است.

شهردار تویسرکان با طرح این سوال که چرا تعرفه شهرداری از سال ۹۷ تغییر نکرده در صورتی که باید سال به سال حداقل ۴۰ درصد افزایش می‌یافت اظهار کرد: اینکه برخی از نحوه برخورد با تخلف از سوی شهرداری شکایت نزد شورا ببرند برای بنده مهم نیست، زیرا روند کار تغییر کرده و شهرداری کار را بر مسیر قانونمندی در پیش گرفته است، اگر کسی در گذشته با قولنامه از شهرداری توافق گرفته خیانت کرده، بنده جلوی این تخلف‌ها می‌گیرم.

وی خواستار تغییر دیدگاه در خصوص کسب درآمد از محل ماده ۱۰۰ شد و گفت: نمی‌توان به دلیل نبود نیرو در بحث تخلف و نظارتی مطلوب عمل کرد بنابراین باید ماده ۱۰۰ را بازدارندگی ببینم چرا جریمه ماده ۱۰۰ کم شده؟! از شورا انتظار دارم تعرفه ماده ۱۰۰ به حدی رسانده شود که کسی اجازه ضایع کردن حق مردم را به خود ندهد.

حسین‌پور نقد منصفانه و کارشناسی شده را مایه پیشرفت دانست و با بیان اینکه اصحاب رسانه رابط بین مردم و شورا در انعکاس مشکلات هستند تصریح کرد: شورا با شهرداری تعامل خوبی دارند؛ اما متاسفانه فضایی به صورت ناخواسته و نامحسوس در حال شکل‌گیری است، باید نسبت به این موضوع و در راستای توسعه شهرستان آگاهانه عمل کنیم.

*رضایتمندی ۷۰ درصدی از عملکرد شهردار آری یا نه؟

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی تویسرکان نیز قرار گرفتن تویسرکان در مسیر رشد و پیشرفت را اتفاق خوبی دانست و افزود: جانمایی آرامستان جدید تویسرکان به شهرداری واگذار و اکنون توسط مشاور در حال مطالعه است.

علی‌اشرف پیری عملکرد امور عمرانی شهردار را مورد رضایت بالای ۷۰ درصد مردم دانست و گفت: شهردار در مورد مسائل عمرانی از نگاه عوام و خواص نسبتا خوب عمل کرده که این پروژه‌ها شامل محوطه میررضی، ورودی شهر از تویسرکان به کنگاور، کمربندی شمالی، بلوار ابن سینا، جاده سلامت و... در دست اجراست.

وی خواستار تقویت تعامل اجتماعی در برخورد با ارباب رجوع شد و با تاکید بر اینکه رضایت مردم برای ما اولویت دارد و هدف ما کسب درآمد پایدار و مناسب برای اجرای پروژه‌هاست بیان کرد: مردم ما بسیار فرهنگی و عاطفی هستند اگر خدای ناکرده کم‌لطفی ببینند ممکن است خارج از شهرستان سرمایه‌گذاری کنند بنابراین باید حتما از سرمایه‌گذاران به ویژه در صنعت ساختمان‌سازی حمایت کنیم.

*  تحت تاثیر سفارش قرار نگیرید

رئیس کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی تویسرکان نیز در ادامه زحمات شهردار را قابل تقدیر ارزیابی کرد و اظهار کرد: رعایت انصاف در سخنان رعایت کنیم، رضایت‌مندی مردمی جدی است.

حسین بابایی با بیان اینکه باید همه نقاط مثبت و منفی کار را دید گفت: برای اولین بار پروژه‌های چندین میلیاردی در تویسرکان در حال انجام است و بودجه کاملا محقق شده است البته تقاضای ما از شهردار تلاش بیشتر برای وضعیت بهتر و در سطحی بالاتر است.

وی با اشاره به تعامل مطلوب بین اعضای شورا شهر و شهردار افزود: البته گله‌مندی هم وجود دارد اما آنقدر نیست که شهردار را تحت فشار قرار دهیم مشکل شهردار مشکل شوراست.

رئیس کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی تویسرکان با بیان اینکه با بیان اینکه شهردار باید به کارکنان به یک چشم نگاه کند و تحت تاثیر سفارش کسی قرار نگیرد چراکه برخی از این موارد وجود دارد تاکید کرد: با شکل‌گیری انسجام داخلی شورا و شهرداری خدا را شکر تویسرکان روی ریل پیشرفت قرار گرفته که باید به فال نیک بگیریم.

وی از عقب ماندن طرح جامع شهر به مدت ۱۵ سال خبر داد و خواستار حل این مشکلات از شهردار با توجه به تجربه و تخصص او شد و گفت: با وجود سخت‌گیری‌های قانونی مجدد هم خلاف در ساخت‌و ساز داریم، شورا در کنار شهردار در صیانت از حقوق عامه قرار دارد.

*ایجاد باغ بانوان در تویسرکان

عضو شورای شهر تویسرکان نیز تعامل بیشتر با اصحاب رسانه با عنوان  اتاق فکر شورا خواستار شد و در خصوص نبود روابط عمومی در شورا اظهار کرد: چند گزینه برای روابط عمومی مطرح شد اما به نتیجه نرسید.

مریم مرادیه همه اعضای شورای شهر تویسرکان از عملکرد خوب شهردار راضی هستند گفت: تلاش داریم عدالت را در بحث بودجه برای پروژه‌های عمرانی رعایت شود.

وی با اشاره به اینکه بودجه سال قبل حدود ۴۱ میلیارد بود که جذب شده اما بودجه امسال بالغ بر ۸۳ میلیارد تومان تصویب شده است افزود: تملک‌های زیادی در بحث حل مشکلات ترافیک را داریم.

عضو شورای شهر تویسرکان از اعتراض نسبت به یکسری از ایرادات در طرح جامع سخن به میان آورد و گفت: طرح جامع برای اصلاح موارد تعیین شده از سوی شورا به استان ارجاع داده شده است.

وی با اشاره به اینکه مسئله کمبود زمین برای اینکه طرح ملی مسکن با مشکل مواجه نشود را با استان در میان گذاشتیم بیان کرد: قرار شد برای تعیین قطعه‌های زمین در شهرستان مکاتباتی از سوی شهرداری یا فرمانداری انجام شود که متاسفانه انجام نشده؛ البته شورا پیگیری موضوع را در دستور کار قرار دارد.

مرادیه نارضایتی از پارک بانوان را به حق دانست و یادآور شد: این پارک دوره چهارم ایجاد شد، اشرافیت بر پارک وجود نداشت اما در دوره‌های بعدی متاسفانه مجوزهای داده شد و ساختمان‌ها به پارک مسلط شد.

وی از ایجاد باغ بانوان جدید با فضای بیشتر در بودجه خبر داد و با اشاره به افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی افزایش عوارض نسبت به سال گذشته، در خصوص اخذ مجوز برای خانه‌باغی در سرابی و قطع درختان به فارس گفت: هیچ مجوزی در این خصوص داده نشده، بعید می‌دانم چنین چیزی باشد، مجوزها دوبار بررسی می‌شود اگر مصداقی بود اعلام کنید.

لازم به ذکر است خبرنگاران همراه اعضای شورای اسلامی ششم و شهردار از پروژه‌های در دست اقدام شهرداری تویسرکان بازدید کردند.

 انتهای پیام/89010

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول