اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

استقرار سیستم استحصال انرژی از پسماند در ایستگاه آزادگان

مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری تهران از گسترش مراکز بازیابی مواد (MRF) و نهایی سازی پسماندهای شهری و انجام مراحل اصلی مدیریت پسماند در مجتمع های نوین پردازش پسماند تا پایان سال آتی خبر داد.

استقرار سیستم استحصال انرژی از پسماند در ایستگاه آزادگان

به گزارش خبرگزاری فارس، محمد مهدی عزیزی مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری تهران ،  ضمن ابراز خشنودی از روند پیشرفت مطلوب تاسیسات بازیابی مواد (MRF) برای نخستین بار در ایستگاه میانی کوهک، از گسترش مراکز بازیابی مواد (MRF)  و نهایی سازی پسماندهای شهری و انجام مراحل اصلی مدیریت پسماند در مجتمع های نوین پردازش پسماند تا پایان سال آتی خبر داد.

عزیزی با اشاره به انجام مراحل پردازش پسماند در تاسیسات میانی بازیابی مواد افزود: در حال حاضر پسماندهای خشک شهروندان از طریق طرح های تفکیک در مبدا به ایستگاه های بازیافت مواد منتقل و پسماندهای تر نیز از مخازن مستقر در سطح شهر توسط عوامل شهرداری جمع آوری شده و به مجتمع پردازش و دفع آرادکوه منتقل می شود.

وی در ادامه ضمن بیان بخش های در نظر گرفته شده جهت تاسیسات میانی بازیابی مواد از جمله سوله پردازش و پذیرش پسماند شهری، تصفیه خانه شیرابه با استانداردهای لازم، سیستم حذف بوی بد و تحول در نحوه مدیریت پسماند ریجکتی و آلی در مجتمع های نوین پردازش پسماند گفت: پسماند های زیر سرندی به کارخانه استحصال انرژی از پسماند تر (هاضم بی هوازی) منتقل خواهد شد که از آن برق و کمپوست مرغوب استحصال می شود و در نهایت از پسماندهای ریجکتی موجود در پسماند شهری که به بخش پیرولیز منتقل می شود، مواد سوختی استحصال می شود.

عزیزی با اشاره به بازدید دو روزه کارشناسان هلندی از طرح های زیست محیطی این سازمان در مجتمع پردازش و دفع آرادکوه، مجتمع پردازش و دفع پسماندهای ساختمانی واقع در آبعلی و همچنین تاسیسات میانی بازیابی مواد واقع در کوهک خاطرنشان کرد: با توجه تمهیدات انجام شده توسط این سازمان درخصوص طرح تولید انرژی از طریق سیستم هاضم برای نخستین بار در ایستگاه تاسیسات میانی بازیابی مواد آزادگان، کارشناسان مدیریت شهری هلند ضمن بازدید از این طرح، نقطه نظرات و پیشنهادات خود را برای پیشبرد مطلوب این طرح اعلام کردند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سایت آزادگان با ظرفیت 800 تن پسماند، مناطق 14، 15 و 12 را پوشش خواهد داد، گفت: حدود 400 تن آن وارد سیستم هاضم بی هوازی و حدود 100 تن از پسماندهای ریجکتی به سیستم پیرولیز و پلاستیک های موجود در پسماند های ورودی نیز به صنایع تبدیلی نزدیک به سایت آزادگان منتقل می شوند.

عزیزی در انتها ضمن ابراز خشنودی از حضور این گروه هلندی و بازدید به عمل آمده در خصوص اهداف این بازدید اظهار داشت: کارشناسان این سازمان با اخذ تکنولوژی های لازم از این تیم، اطلاعات و نقطه نظرات این گروه هلندی را جمع بندی کرده و در نهایت پروژه هاضم و پیرولیز در تابستان سال جاری با همکاری سرمایه گذار مربوطه آغاز و در پایان سال آتی به بهره برداری می رسد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول