اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

افتتاح آزادراه منجیل-رودبار و بخشی از آزادراه اصفهان-شیراز در سال جاری

مدیرکل دفتر امور مجریان آزادراه‌ها با بیان اینکه امسال بهره‌برداری از قطعات یک تا 6 آزادراه اصفهان-شیراز را در دستور کار داریم، گفت: آزادراه منجیل-رودبار ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در صورت تامین اعتبار امسال بهره‌برداری می‌شود.

افتتاح آزادراه منجیل-رودبار و بخشی از آزادراه اصفهان-شیراز در سال جاری

‌به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمود ملازینل، مدیرکل دفتر امور مجریان آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل از افتتاح قطعه دو، سه و چهار آزادراه اراک-خرم‌آباد درسال ۱۴۰۰ خبر داد و اظهار داشت: عملیات ساخت قطعه یک این آزادراه در سال جاری با تامین اعتبار آغاز می‌شود که این مسیر میان اراک تا بروجرد است.

وی افزود: امسال برآنیم قرارداد مشارکت آزادراه لامرد_پارسیان را با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و شرکت ایمیدرو ببندیم و تفاهم‌نامه این مشارکت در حال نهایی شدن است که به زودی کلنگ این ۵۰ کیلومتر از آزادراه لامرد_پارسیان بر زمین زده می‌شود.

ملازینل با بیان اینکه قطعات یک تا 6 آزادراه اصفهان_شیراز نیز دارای قرارداد مشارکت بودند و درحال نهایی شدن هستند، عنوان کرد: الحاقیه قرارداد مشارکت قطعات ۷ و ۸ این آزادراه نیز طی دو سه روز آینده نهایی می‌شود و ماه آینده قرارداد مشارکت نهایی و عملیات اجرایی آغاز می‌شود.

وی با اشاره به آزادراه‌های قابل بهره‌برداری در سال ۱۴۰۱، اظهار کرد: بهره‌برداری از قطعات یک تا 6 آزادراه اصفهان_شیراز را در دستور کار داریم که ۵۰ درصد وزارت دفاع و ۵۰ درصد وزارت راه و شهرسازی در سرمایه‌گذاری آن سهیم هستند و این آزادراه ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل دفتر امور مجریان آزادراه‌ها، بیان کرد: آزادراه منجیل_رودبار نیز ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در صورت تامین اعتبار امسال قابل بهره‌برداری است و دو آزادراه مذکور قریب به سه هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارند که در این خصوص قول‌هایی از سوی دولت و سرمایه‌گذاران داده شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول