اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

امشب از خدا چه بخواهیم؟/ پاسخ مرحوم آقا مجتبی تهرانی +فیلم

مرحوم آقا مجتبی تهرانی گفت: امشب از خدا بهترین ترمیم و ترسیم نسبت به آینده را می‌‎خواهیم. البته حوائجی را که به ذهنمان می‎‌آید، می‌خواهیم؛ اما کافی نیست. از خدا بخواه هرچه را خیر است، به تو بدهد و هرچه را شر است از تو دور کند.

امشب از خدا چه بخواهیم؟/ پاسخ مرحوم آقا مجتبی تهرانی +فیلم

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، مرحوم آیت‌الله آقامجتبی تهرانی، استاد اخلاق در یکی از سخنرانی‌هایش به مناسبت شب‌های قدر ماه رمضان می‌گوید: در صحیحه معاویة بن‏ عمار، امام صادق(ع) می‌‏فرمایند: هنگامی که بنده مؤمن، خالصانه توبه کرد، اولین اثرش این است که مورد مُحبت خدا قرار می‌‎گیرد و خداوند ستاریت خود را در دنیا و آخرت شامل حال او می‏‌کند. عرض کردم: چگونه؟ حضرت فرمود: خداوند ابتدا خطاب به رقیب و عتید می‌گوید که عیوب او را فراموش کنید. سپس به اعضا و جوارح می‌‎گوید: شما هم فراموش کنید. پس از آن به زمین می‌‏گوید: آنچه روی تو معصیت کرد را فراموش کن.

چنین بنده‌‏ای روز قیامت وقتی خدا را ملاقات می‌‏کند، هیچ موجودی علیه او شهادت نمی‌‏دهد. وقتی می‌‏گویی: «أَسْتَغْفِرُ اللَّهَ رَبِّی وَ أَتُوبُ إِلَیْه» و استغفار می‏‌کنی، به مقام غفاریت خداوند پناه می‌‏بری.

ما امشب از خدا بهترین ترمیم را طلب می‏‌کنیم؛ یعنی می‌‏گوییم خدایا! این معاصی را از من جدا و مرا تطهیر و پاک کن! به شاهدان معصیت من نیز بگو که یادشان برود این بنده چه کار کرده است. تا آنجا که حتّی نیازی به گفتن «أَسْتَغْفِرُ اللَّه» هم نیست؛ همین‏ که خدا ببیند در دلمان پشیمان و خجالت ‏زده هستیم، رحمت و غفران خود را شامل حال ما می‌‏کند. چشم‌‎های ما نمی‌‎بیند؛ امّا امشب تمام اطراف محفل ما را ملائکه گرفته‏‌اند و برای ما استغفار کرده و از طرف ما از خداوند طلب آمرزش می‌‎کنند.

امشب از خدا بهترین ترمیم و بهترین ترسیم نسبت به آینده را می‌‎خواهیم. البته حوائجی را که به ذهنمان می‎‌آید، از خدای متعال می‌خواهیم؛ اما این‌ها کافی نیست. از خدا بخواه هرچه را خیر است، در سال آینده به تو بدهد و هر چه را شرّ است از تو دور کند. 

منابع:
الکافی، ج۲، ص۴۳۱
وسائل‌الشیعه، ج ۱۶، ص۱۷
بحارالأنوار، ج ۶، ص ۲۸

فیلم این سخنرانی را اینجا مشاهده کنید:

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول