اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

وجود سیستم گرمایشی غیراستاندارد در ۲۵۰۰ کلاس درس لرستان

مدیرکل سابق نوسازی مدارس لرستان با بیان اینکه بیش از ۱۵۳۲ فضای آموزشی در قالب ۲ هزار و ۵۰۰ کلاس درس استان همچنان فاقد سیستم گرمایشی استاندارد هستند، گفت: انتظار می‌رود کمک‌های خاصی به لرستان در راستای برچیده شدن سیستم‌های گرمایشی غیراستاندارد انجام شود.

وجود سیستم گرمایشی غیراستاندارد در ۲۵۰۰ کلاس درس لرستان

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، امیر غفوری نژاد ظهر امروز در آئین تودیع و معارفه مدیرکل نوسازی مدارس لرستان، با اشاره به عملکرد این مجموعه، اظهار کرد: در ۲ سال گذشته با وجود آثار زیان‌بار ناشی از سیل فروردین ماه ۹۸ و با توجه به تمام تنگناهای اقتصادی کشور، اما به برکت لطف خدا، ما می‌توانیم و کمک خیرین، اتفاق‌های خوبی در راستای ایجاد عدالت آموزشی به وقوع پیوست.

وی خاطرنشان کرد: تعهدات خیرین مدرسه‌ساز لرستان در جشنواره بیست و سوم نسبت به جشنواره بیست و دوم، بیش از ۳۰۶ درصد افزایش داشتیم که به واسطه این افزایش اعتبارات توانستیم جایگاه دوم را در کشور در جهت جذب خیرین داشته باشیم.

مدیرکل سابق نوسازی مدارس لرستان با اشاره به تعریف ۲۴۰ پروژه طی ۲ سال گذشته در این مجموعه، بیان داشت: بیش از ۵۶۳ کلاس درس با اعتبار ۳۶۵ میلیارد تومان در قالب این تعداد پروژه ایجاد شد، به نحوی که به طور متوسط هر دو روز، ۱.۵ کلاس درس در استان تعریف شده است.

غفوری نژاد تصریح کرد: این مهم  در راستای مرتفع نمودن مشکلات کمبود فضاهای آموزشی در استان انجام گرفت.

وی با بیان اینکه در سال ۸۳ حدود ۵ هزار و ۳۰۰ کلاس ناایمن و تخریبی در استان داشتیم، افزود: طی سال ۸۵ و با ابلاغ اعتبارات بازسازی، ۳ هزار کلاس درس نوسازی شد و طی ۲ سال گذشته با وجود بسته شدن ردیف پروژه‌‌های بازسازی در سال ۹۷، اما به واسطه سیل سال ۹۸، تعداد ۱۰۴ فضای آموزشی ناایمن تخریب و روند ساخت آن در قالب ۵۲۱ کلاس درس شروع و تحویل دانش‌آموزان شد.

مدیرکل سابق نوسازی مدارس لرستان در خصوص استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس استان نیز بیان داشت: از ابتدای طرح استانداردسازی،  سیستم گرمایشی ۱۶۹۰ فضای آموزشی در قالب ۸ هزار و ۱۶۵ کلاس درس با اعتباری بالغ بر ۹۱ میلیارد تومان استانداردسازی شد.

غفوری نژاد تصریح کرد: طی ۲ سال گذشته بیش از ۱۱۴۱ فضای آموزشی در قالب ۳ هزار و ۷۰۰ کلاس درس با اعتبار ۶۵ میلیارد تومان از ۹۱ میلیارد اعتبار پیش‌بینی شده استاندارد سازی شد.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۵۳۲ فضای آموزشی در قالب ۲ هزار و ۵۰۰ کلاس درس استان همچنان فاقد سیستم گرمایشی استاندارد هستند، گفت: در حال حاضر در برخی مدارس بخاری‌های گازی و نفتی وجود دارد که انتظار می‌رود کمک‌های خاصی به لرستان در راستای برچیده شدن سیستم‌های گرمایشی غیراستاندارد انجام شود.

غفوری نژاد ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۱۷۶ پروژه فعال در استان داریم که زیربناهای این فضاهای آموزشی بالغ بر ۱۲۰ هزار مترمربع است که با تحقق این موضوع، سرانه آموزشی استان جهش قابل توجهی خواهد داشت.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول