اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

قدرت نظامی ایران سرمایه کارگزاران سیاست خارجی در تامین منافع کشور است

وزارت امور خارجه در بیانیه‌ای به مناسبت روز ارتش اعلام کرد: قدرت نظامی جمهوری اسلامی، به مدد ارتقای توانایی نیروهای مسلح مهم‌ترین عامل بازدارنده در مقابل چشم طمع دشمنان بوده و سرمایه کارگزاران سیاست خارجی در تامین منافع کشور است.

قدرت نظامی ایران سرمایه کارگزاران سیاست خارجی در تامین منافع کشور است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای فرا رسیدن ۲۹ فروردین، روز ارتش را گرامی داشت.

در این بیانیه آمده است: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران فرا رسیدن ۲۹ فروردین، روز دلاورمردان ارتش جمهوری اسلامی ایران و یادمان دلاوری‌ها و رشادت‌های محافظان جان بر کف وطن را گرامی می‌دارد. ارتش سرافراز جمهوری اسلامی ایران در کنار دیگر نیروهای مسلح کشور تلاش‌های خالصانه و بی‌بدیلی در راه اعتلای آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی و پاسداری از امنیت و مرزهای ایران عزیز از بدو پیروزی انقلاب اسلامی انجام داده‌اند که نزد ملت بزرگ ایران هیچگاه فراموش نشده و بدون تردید حماسه سازی‌های این بزرگمردان در یاد و خاطره‌ها ماندگار خواهد ماند.

این بیانیه می‌افزاید: بی‌شک اقتدار امروز دستگاه دیپلماسی در عرصه‌های بین‌المللی در صیانت و حفاظت از منافع کشور، مدیون و مرهون مجاهدت‌های نیروهای مسلح جان برکف کشور است. قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران، به مدد ارتقای توانایی نیروهای مسلح مهمترین عامل بازدارنده در مقابل چشم طمع دشمنان کشور بوده و این امر مهمترین سرمایه کارگزاران سیاست خارجی در تامین منافع کشور است.

در بیانیه وزارت امور خارجه آمده است: ارتش و نیروهای مسلح و دستگاه دیپلماسی در کنار یکدیگر ضامن حفظ صلح و امنیت، اقتدار، دفاع از منافع و حقوق ملی بوده و بر اساس ارزش‌های متعالی انقلاب اسلامی، در کنار مظلومان و ملت‌های مقاوم منطقه و جهان هستند. وزارت امور خارجه ضمن تبریک روز ارتش به همه دلاورمردان این نیرو، خود را موظف می‌داند در کنار این نیروی انقلابی و دشمن‌ستیز، در خدمت ارتقای امنیت کشور و تحقق منافع عالیه مردم‌ و نظام بیش از پیش عمل کند.

به گزارش فارس، علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان نیز روز یکشنبه ۲۸ فروردین ماه در آستانه روز ارتش، در جمع فرماندهان و مسؤولان سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه سیاست خارجی و سیاست دفاعی هم‌افزا و مکمل یکدیگرند، تصریح کرد: ترفند دشمن در ایجاد شکاف بین سیاست خارجی و سیاست دفاعی را با مقاومت برگرفته از درایت و هوشمندی رهبری ناکام گذاشتیم. (اینجا بخوانید)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول