اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

اعزام ناظران به استان‌ها برای نظارت بر روند توزیع کتب درسی از 24 اردیبهشت

سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی از نظارت بیشتر این سازمان بر روند ثبت‌نام و توزیع کتب درسی با اعزام ناظرانی از تاریخ 24 اردیبهشت به استان‌ها، خبر داد.

اعزام ناظران به استان‌ها برای نظارت بر روند توزیع کتب درسی از 24 اردیبهشت

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، وبینار کارگروه برنامه‌ریزی سفارش و توزیع کتاب‌های درسی و بسته‌های آموزشی با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین علی لطیفی معاون وزیر و سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، مدیران‌کل و معاونین پژوهش، برنامه‌ریزی نیروی انسانی ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور با تأکید بر توزیع به موقع و مناسب کتاب‌های درسی با حداکثر رضایت‌مندی دانش‌آموزان و خانواده‌ها و تعامل مستمر با ادارات‌کل آموزش و پرورش استان‌ها برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین لطیفی سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با تبریک ولادت امام حسن مجتبی(ع) بر توزیع کتب درسی و اهمیت دسترسی به موقع و مناسب دانش‌آموزان به کتاب‌های درسی در ابتدای سال تحصیلی، مرتفع شدن برخی چالش‌های سال‌های قبل از طریق برنامه‌ریزی متقن و جامع همه دست‌اندرکاران این فرآیند و مراقبت جدی نسبت به اجرای آن، تأکید کرد.

وی ادامه دد: برگزاری این جلسه در اولین روز‌های زمان‌بندی ثبت کتاب‌های درسی برای پیشگیری از مشکلات و دشواری‌هایی است که سال گذشته برخی خانواده‌ها در تهیه کتاب متحمل شدند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به جدول زمانبندی فرایند ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی سال تحصیلی 1402-1401 بر تشکیل کارگروه‌های مربوط در این خصوص در سطح استان و منطقه، ثبت صحیح اطلاعات دانش‌آموزان در سامانه سیدا و پایش مستمر میزان ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس و مناطق توسط مسؤولان توزیع تأکید کرد.

وی، سنجش دانش‌آموزان ورودی جدید و ثبت وضعیت جسمانی آنان، هدایت تحصیلی، آزمون ورودی و تغییر رشته در مدارس، دانش‌آموزان تکرار پایه، نقل و انتقالات در مناطق و جابجایی دانش‌آموزان، ثبت اطلاعات در سامانه‌های دانش‌آموزی، برآورد دانش‌آموزان فاقد مدارک هویتی و جهشی، صدور کد مدارس جدیدالتأسیس و آشنایی چگونگی استفاده از سامانه ثبت و سفارش کتاب درسی را از عوامل مؤثر در کیفیت بخشی به توزیع کتاب های درسی در سال‌های گذشته دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین لطیفی بر مراقبت در توزیع و سلامت انبارداری کتاب‌های درسی در سطح استان و تحویل به موقع بر اساس حواله‌‌های صادر شده تأکید کرد و از نظارت بیشتر سازمان پژوهش با اعزام ناظرانی از تاریخ  24 اردیبهشت ماه به استان‌ها، خبر داد و افزود: این گروه‌ها بر روند فرآیند ثبت‌نام و توزیع کتاب درسی نظارت می‌کنند تا ان‌شاءالله ثبت نام و توزیع با کمترین اشکال و حداکثر رضایت مندی صورت پذیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول