اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

فقط دو دوربین ثبت تخلف در رشت فعالیت می‌کند

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه قرار بود دوربین‌های ثبت تخلف رانندگی در رشت فعال شوند، گفت: در شرایط فعلی فقط دو دستگاه دوربین ثبت تخلف در رشت فعال است.

فقط دو دوربین ثبت تخلف در رشت فعالیت می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس در رشت، محمد حسین واثق کارگرنیا امشب در جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا در ساختمان جلسات شورای رشت با آرزوی قبولی طاعات و عبادات مؤمنین روزه‌دار اظهار کرد: رمضان ماه رحمت و بخشایش است و امیدوارم حاجات تمامی شهروندان گرامی در این ماه برآورده و ختم بخیر شود. 

وی با ابراز گلایه از کاهش مجدد برخی از ردیف‌های حقوق و مزایای پرسنل شهرداری رشت افزود: متاسفانه در شرایط فعلی پرداختی‌ها به پرسنل شهرداری رشت در بسیاری از بخش‌ها به حداقل رسیده و امیدوارم به برکت این ماه بزرگ، خداوند به زندگی تمامی مسلمانان خیر و برکت عنایت بفرماید. 

ترافیک به معضلی در رشت تبدیل شده است
رئیس شورای اسلامی شهر رشت با ابراز تاسف از وضعیت ترافیکی در رشت بیان کرد: ترافیک در رشت بالاخص در روزهای پایانی سال ۱۴۰۰ و ایام نوروز به یک معضل تبدیل شده بود و با توجه به حضور گسترده گردشگران نوروزی در برخی از این ایام شاهد بروز گره‌های شدید ترافیکی در رشت بودیم. 

کارگرنیا با تاکید به اینکه برای رفع مشکل ترافیک در رشت باید تصمیمات جدی اتخاذ شود، افزود: در شرایط فعلی شهروندان پیرامون مطالبه‌گری در موضوع ترافیک سردرگم هستند و نمی‌دانند این دغدغه را باید از طریق کدام دستگاه پیگیر باشند و این شرایط ناشی از فقدان مدیریت یکپارچه شهری است. 

وی با اشاره به اینکه شاهدعدم انظباط ترافیکی در رشت هستیم، تصریح کرد: در ادوار گذشته از رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت به منظور حضور در جلسات کارگروه حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت دعوت به عمل می‌آمد و انتظار می‌رود از مسعود عباس نژاد به عنوان رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا در جلسات کارگروه ترافیکی دعوت به عمل بیاید تا در مراحل اولیه رسیدگی به طرح‌های ترافیکی نیز موضوعات جز به جز رسیدگی شوند. 

عدم فعالیت دوربین‌های ثبت تخلف در رشت
رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه قرار بود دوربین‌های ثبت تخلف رانندگی در رشت فعال شوند، گفت: در شرایط فعلی فقط دو دستگاه دوربین ثبت تخلف در رشت فعال است که این تعداد برای شهری همچون رشت به معنای هیچ است و طی صحبتی که با معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت در این باره داشتم، قرار بود روز شنبه شرکت طرف قرارداد، سیزده دوربین را در سطح شهر فعال کند که تا کنون این اقدام رقم نخورده است. 

کارگرنیا با تاکید به اینکه باید به مباحث آموزشی و فرهنگی در حوزه ترافیک نگاه ویژه‌ای معطوف شود، افزود: البته به واسطه شیوع کرونا چندین مورد آموزش به صورت مجازی ارائه شد اما این اقدامات پاسخگو نیست و انتظار می‌رود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی شاهد ارائه آموزش‌های ترافیکی به صورت سمعی و بصری باشیم.

وی با اشاره به ارائه آموزش‌های ترافیکی به صورت سمعی و بصری در گذشته در رشت بیان کرد: در دوران فعالیت شورای چهارم با هماهنگی‌های انجام شده، آموزش‌های ترافیکی در محل پارک بوستان پلیس بصورت تئوری و عملی با حضور کارشناسان راهنمایی و رانندگی برای کودکان در مقاطع سنی مختلف انجام می‌شد، که متاسفانه شهردار وقت آن مکان را تعطیل و به منظور دیگری مورد استفاده قرار داد. 

نصب تابلوهای راهنما در مسیرهای فرعی رشت
رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه تابلوهای راهنمای مسیر در سطح شهر بسیار کم است، گفت: با توجه به اینکه به واسطه حجم بالای ترافیک در رشت، بسیاری از شهروندان با خودروهایشان از مسیرهای فرعی تردد می‌کنند انتظار می‌رود تابلوهای راهنمای مسیر در کلیه معابر اصلی و فرعی نیز نصب شود. 

کارگرنیا به وضعیت ایستگاه‌های مسافربری برون شهری در رشت اشاره کرد و افزود: ایستگاه‌هایی همچون جانبازان، پل بوسار و غیره جزو گره‌های ترافیکی رشت هستند که در برنامه‌های اجرایی سالجاری شهرداری رشت برای رفع این معضل راهکاری ارائه نشده است. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول