اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

چگونه کتاب درسی سال آینده بچه‌ها را تهیه کنیم؟ + فیلم

ثبت‌نام کتاب‌های درسی برای گروه میان پایه یعنی پایه‌های تحصیلی دوم تا ششم، هشتم و نهم، یازدهم و دوازدهم آغاز شده است.

چگونه کتاب درسی سال آینده بچه‌ها را تهیه کنیم؟ + فیلم

خبرگزاری فارس ـ گروه آموزش و پرورش: سال تحصیلی 1402ـ1401 از مهر 1400 آغاز می‌شود و دانش‌آموزان برای تحصیل نیاز به کتاب درسی هستند. قبلا کتاب درسی بچه‌های دوره ابتدایی، فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش در مدارس توزیع می‌شد و هزینه آن هم هنگام ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدرسه، از خانواده‌ها اخذ می‌شد.

کتاب‌های دانش‌آموزان دوره راهنمایی(متوسطه اول) و دوره دبیرستان(متوسطه دوم) از طریق کتابفروشی‌ها توزیع می‌شد و خانواده‌ها از کتابفروشی نزدیک منزل‌شان، کتاب‌های دوره تحصیلی فرزندان‌شان را تهیه می‌کردند. اما کم‌کم ثبت‌نام کتاب درسی به صورت اینترنتی شد و کتاب‌های درسی هم به طور کامل در مدارس توزیع می‌شود.

در حال حاضر طی فرایندی که آموزش و پرورش پیش‌بینی کرده است، ثبت‌ سفارش کتاب‌های درسی از طریق سامانه به نشانی www.irtextbook.ir یا  www.irtextbook.com  به دو شیوه فردی و گروهی انجام می‌شود.

ثبت سفارش کتاب درسی برای گروه میان پایه یعنی پایه‌های تحصیلی دوم تا ششم، هشتم و نهم، یازدهم و دوازدهم، از 28 فروردین آغاز شده و تا 21 خرداد ماه ادامه دارد و برای پایه‌های ورودی اول، هفتم و دهم نیز از 5 تیر تا  11 شهریور ماه سال 1401 این امکان فراهم شده است.

همانطور که اشاره شد ثبت‌ سفارش کتاب درسی به دو شیوه فردی یا گروهی است؛ در شیوه فردی، والدین و دانش‌آموزان می‌توانند با مراجعه به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی بخش سفارش دوره‌ای دانش‌آموزان و پرداخت اینترنتی، کتاب درسی خود را سفارش دهند. در شیوه گروهی، مدیران مدارس به بخش سفارش گروهی کتاب‌های درسی سامانه مذکور مراجعه کرده و به‌صورت پایه رشته ای (گروهی) نسبت به سفارش کتاب‌های درسی اقدام می‌کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول