اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

جهاد آبرسانی، بزرگترین پروژه فعال عمرانی کشور است

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: وزارت نیرو در قالب پروژه جهاد آبرسانی مسئله ارتقای شاخص دسترسی به آب شرب روستاییان را به عنوان هدف اصلی نشانه گرفته و قصد دارد تا پایان دولت این شاخص را از 80 درصد به 90 درصد ارتقا دهد.

جهاد آبرسانی، بزرگترین پروژه فعال عمرانی کشور است

اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به روند مثبت تامین منابع آب شرب برای شهرها و روستاهای کشور گفت: تامین منابع آب یکی از ضروریات و اهداف تعیین شده در انقلاب است که در حال حاضر باید با تمرکز بر آبرسانی روستایی شدت بگیرد.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در بیان دلایل اهمیت آبرسانی روستایی گفت: آبرسانی به روستاهای کشور یکی از عواملی است که در کنار توسعه اشتغال و همچین توجه به راه و مسکن می‌تواند زمینه جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرهای کشور را مهیا کند.

*تمرکز وزارت نیرو بر ارتقای شاخص آبرسانی روستایی

وی در بیان اینکه در حال حاضر 80 درصد جمعیت روستایی کشور به آب شرب دسترسی دارند، افزود: با وجود اینکه در شاخص دسترسی به آب شرب بهداشتی از بسیاری از کشورهای جهان پیشی گرفته‌ایم اما تلاش برای دسترسی 100 درصد روستاییان به آب باید جزء پروژه‌های ویژه وزارت نیرو قرار گیرد.

شاکری ضمن تقدیر از فعالیت‌های صورت‌ گرفته در وزارت نیرو گفت: وزارت نیرو در قالب پروژه جهاد آبرسانی مسئله ارتقای شاخص دسترسی به آب شرب روستاییان را به عنوان هدف اصلی نشانه گرفته و قصد دارد تا پایان دولت این شاخص را از 80 درصد به 90 درصد ارتقا دهد.

*جهاد آبرسانی بزرگترین پروژه فعال عمرانی کشور

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات ادامه داد: وزارت نیرو یکی از دستگاه‌های پرکار وزارت نیرو است و در حال حاضر پروژه جهاد آبرسانی بزرگترین پروژه فعال عمرانی در سطح کشور است.

شاکری در پایان ضمن تاکید بر اهیمت تامین آب شرب برای مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس تامین منابع آب شرب را به صورت دقیق پیگیری می‌کند و بعد از ظهر امروز نیز جلسه کمیسیون عمران با حضور وزیر نیرو در همین زمینه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول