اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

آهنگران: اشعار مرحوم «گلدسته» بارها مورد تمجید رهبر انقلاب قرار گرفته بود

صادق آهنگران گفت: اشعار مرحوم گلدسته بارها مورد تمجید رهبر فرزانه انقلاب اسلامی قرار گرفته بود.

آهنگران: اشعار مرحوم «گلدسته» بارها مورد تمجید رهبر انقلاب قرار گرفته بود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، صادق آهنگران مداح اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در آئین تشییع هنرمند فقید محمدزمان گلدسته شاعر مطرح اشعار آئینی در کشور در گرگان، اظهار کرد: تمام نوحه‌های من در این ۲۰ سال از اشعار محمد زمان بود، داغ سردار شهید سلیمانی و محمدزمان گلدسته برایم خیلی سنگین بود.

وی گفت: از طرف هیأت رزمندگان کل کشور و هیأت رزمندگان خوزستان و دزفول تسلیت می‌گویم و شاید هیأت رزمندگان در اهواز و دزفول با اشعار محمدزمان بهتر از گرگانی‌ها آشنا باشند.

محمدزمان گلدسته، شاعر آیینی و سراینده قطعات حاج صادق آهنگران چهارشنبه، ۲۴ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ بر اثر سانحه تصادف در جاده بین رودهن و بومهن درگذشت.

محمدزمان گلدسته در آخرین روز شهریورماه ١٣٥٤ در شهرستان گرگان متولد شد، او از شاعرانی است که در وصف امام حسین (ع) شعرهایی را سروده است، تحصیلات خود را تا دیپلم ادامه داد و سپس به شغل آزاد پرداخت.

او از ۱۳ سالگی به طور جدی سرودن شعر را آغاز کرد و از سال ١٣٦٦ وارد انجمن شعر گرگان شد، گلدسته از سال ١٣٧٥ به عنوان شاعر اهل بیت به سرودن شعر پرداخت.

او از شاگردان محمدرضا آقاسی بود و در جشنواره‌‏های مختلف از جمله جایزه ادبی «محتشم کاشانی» و جشنواره سراسری شعر عاشورایی دانشجویان به عنوان نفر برگزیده انتخاب شده است.

از آثار محمدزمان گلدسته می‌توان به دو مجموعه شعر با عنوان‌های «گل صد برگ»، «روح و ریحان» و مجموعه سی‌دی تصویری «چاووش» اشاره کرد. او از سال ١٣٩١ با تلفیق شعر و موسیقی سبکی را در اجراهای سنتی تجربه کرد و بدین‌سان اولین آلبوم موسیقی عاشورایی‌اش با نام «شاه و گدا» خلق شد.

انتهای  پیام/۲۳۰۷/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول