اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

ورود دستگاه قضا به تعیین تکلیف آی تی آی

سال گذشته، با آغاز به کار مدیریت ارشد کنونی در استان، تقریبا هر ماه یک جلسه با موضوع کارخانه آی تی آی برگزار شد اما چون اجرای مصوبات این جلسات همکاری مالک را می طلبید، تقریبا هیچ کدام به نتیجه نرسید. اکنون به درخواست استاندار فارس، پرونده کارخانه به دستگاه قضا منتقل شده است.

ورود دستگاه قضا به تعیین تکلیف آی تی آی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مشکلات کارخانه آی تی آی به اندازه یک سال دیگر بزرگتر شد.

کارخانه‌ای که روزی کارت سوخت‌های ملی را تولید می‌کرد، سالهاست با انبوه بدهی از چرخه تولید خارج شده و حتی گفته می‌شود خط تولید کارخانه نیز به فروش رفته است.

مزایده ملک کارخانه واقع در خیابان اردیبهشت

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در گفتگو با خبرگزاری فارس گفت: در خصوص آی تی آی در آخرین جلسه ای که برگزار شد، دو موضوع یکی بحث فروش اموال غیر موثر در تولید و دیگری بحث آورده مالی مورد بررسی قرار گرفت.

حمیدرضا ایزدی با بیان اینکه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید تاریخ ۱۴۰۱/۱/۱۶ چند مسئله مورد نظر قرار داشت، گفت: یک موضوع، بحث مزایده ملک خیابان اردیبهشت بود که در مزایده اول کسی شرکت نکرده بود و مجددا مزایده اطلاع رسانی شده است.

وی افزود: مورد بعدی زمینی است که مجاور کارخانه وجود دارد و انبار است و کارکرد تولیدی ندارد.

ایزدی ادامه داد: یک موضوع تغییر کاربری زمین است که با شهرداری منطقه ۷ است و در جلسه مصوب شد در عرض ۲ هفته انجام شود.

وی با بیان اینکه شهرداری در حال انجام آن است، خاطرنشان کرد: نامه نگاری ها هم از طرف مدیرعامل صورت گرفته و این پروسه در حال انجام است.

پایبند نبودن مالک آی تی آی به تعهدات

رئیس سازمان صمت استان تصریح کرد: بحث دیگری که خیلی مهم بود، در جلسه ای که اواخر سال قبل دادستان برگزار کرد قرار شد قائمیان، سهامدار شرکت صد میلیارد تومان، برای راه اندازی کارخانه و پرداخت بخشی از بدهی های آن، تزریق کند و قول داد که در این خصوص اقدام کند، که متاسفانه این کار انجام نشد.

مهلت مالک آی تی آی تمام شده است

وی افزود: مجددا مهلت داده شد و مصوب شد که این عدد را در عرض ۲ هفته یعنی تا پایان فروردین،  به پروژه تزریق کند و اگر این بار انجام نشد، قوه قضائیه ورود کرده و بحث  نحوه واگذاری کارخانه از دولت به بخش خصوصی دوباره مورد کنکاش قرار بگیرد.

ایزدی اعلام کرد: نهایتا این بازه زمانی هم تمام شده و این کار انجام نشده است. ما این مورد را به قوه قضاییه منعکس خواهیم کرد که سیستم قضایی تصمیم گیری کند.

دیگر وقتمان را دیگر برای آی تی آی تلف نمی کنیم

 استاندار فارس نیز در جلسه مورخ ۱۴۰۱/۱/۱۶ در رابطه با اهمیت تعیین‌تکلیف وضعیت راه‌اندازی کارخانه آی تی آی شیراز، گفت: با توجه به انجام تعهدات و حمایت‌های لازم دولتی در راستای کمک به راه‌اندازی واحد‌های تولیدی، دیگر نمی‌توانیم وقتمان را برای کارخانه مخابراتی ایران در شیراز تلف کنیم و نهایتا تا پایان فروردین اگر این موضوع به نتیجه نرسید اقدامات قانونی خود را از طریق قوه قضاییه انجام خواهیم داد.

ایمانیه با اشاره به اینکه باید نحوه واگذاری‌ها به صورت جدی بررسی شود، ادامه داد: روند راه‌اندازی در پیش گرفته کارخانه آی تی آی رضایت‌بخش نیست و به نظر می‌رسد که باید مراحل واگذاری و فروش سهام کارخانه به بخش خصوصی فراهم شود و در این زمینه اگر لازم باشد از طریق رئیس قوه قضائیه این ماجراها را پیگیری خواهیم کرد.

وی همچنین در نشست خبری روز گذشته خود( ۱۴۰۱/۰۱/۲۸) در توضیح شرایط آی تی آی گفت: این کارخانه بعد از گذشت چهارده سال هنوز مشکلات متعددی داشته و به نظر می‌رسد قوه قضاییه باید به این موضوع ورود کرده و از آن طریق مشکل برطرف شود.

مالک همچنان از ارسال مدارک و حضور خودداری می‌کند

از طرف دیگر، هاشم شمشیری، رئیس کانون بازنشستگان کارخانه مخابرات راه دور ایران (آی تی آی) در توضیح اقدامات برای وصول مطالبات معوقه کارگران بازنشسته کارخانه گفت: همچنان نامه نگاری در حال انجام است.

وی افزود: برای تغییر کاربری زمین مجاور هنوز نه سند ملک را به شهرداری داده اند و نه نقشه UTM مورد نیاز را.

به گزارش فارس، کارخانه آی تی آی شیراز تقریبا ۱۵ سال است از چرخه تولید خارج شده است.

بازنشستگان این کارخانه مطالبات معوقه ای دارند که با خسارت تأخیر و تادیه، به شدت افزایش یافته است.

از طرفی این کارخانه بدهی بسیاری به بانک دارد و تنها راه حل مشکلات تغییر کاربری و فروش اموال غیر موثر در تولید است که مدیرعامل و مالک کارخانه همکاری نمی‌کنند.

سال گذشته، با آغاز به کار مدیریت ارشد کنونی در استان، تقریبا هر ما یک جلسه با موضوع آی تی آی برگزار شد و چون اجرای مصوبات این جلسات همکاری مالک را می طلبید، تقریبا هیچ کدام عملی نشد و به نتیجه نرسید.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول