اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اردن: تعرض اسرائیل به مسجد الاقصی امنیت منطقه را تهدید می‌کند

نخست وزیر اردن گفت تلاش اسرائیل برای تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی اقدام خطرناکی است که اگر فورا متوقف نشود امنیت و صلح منطقه را تهدید می‌کند.

اردن: تعرض اسرائیل به مسجد الاقصی امنیت منطقه را تهدید می‌کند

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری فارس، دولت اردن در جلسه‌ای که امروز به ریاست «بشر الخصاونه» نخست وزیر این کشور برگزار کرد، تشدید تنش در مسجد الاقصی و حرم شریف قدسی و آنچه تلاش‌های اردن برای توقف این تنش‌ها و حمایت از نمازگزاران و وضعیت تاریخی قدس خوانده شده است، بررسی کرد.

به گزارش الجدید تی وی، نخست وزیر اردن از تلاش فشرده دولت این کشور برای عمل به توصیه‌های عبدالله دوم شاه اردن در تداوم تماس‌ها با طرف‌های منطقه ای و بین المللی برای مقابله با همه اقدامات غیرقانونی اسرائیل سخن گفت و تاکید کرد که اسرائیل به دنبال تغییر وضعیت تاریخی و قانونی موجود در مسجد الاقصی و حرم شریف قدسی است.

الخصاونه گفت: امروز شاهد اتفاقات خطرناکی بودیم که به سمت تلاش برای تقسیم زمانی و مکانی حرم شریف قدسی می‌شود. این امر مردود است و هرگز قابل قبول نیست و آن را محکوم می‌کنیم و در بیانیه شفاف وزارت خارجه اردن درباره خطر این اقدامات هشدار داده شد.
نخست وزیر اردن گفت: تلاش گروه‌های تندرو برای هتک حرمت مسجد الاقصی می‌تواند به خطرهای بزرگی منجر شود که اگر فورا متوقف نشود، امنیت، صلح و ثبات منطقه‌ را تهدید می‌کند و مقابله با این اقدامات اسرائیل مسئولیتی است که اردن همه تلاش خود را به دلیل اینکه قیمومیت تاریخی مسجد الاقصی را برعهده دارد صرف خواهد کرد و البته که این یک مسئولیت منطقه‌ای، اسلامی، عربی و بین المللی نیز است.
نخست وزیر اردن تاکید کرد: مسجد الاقصی با مساحت بالغ بر ۱۴۴ هکتار آن مکانی منحصرا مختص عبادت مسلمانان است و موضع اردن در این خصوص ثابت است و همواره بر آن تاکید دارد و توانسته است که در همه ادبیات بین الملل و همه قطعنامه‌های بین المللی در خصوص قدس، آن را تدوین کند.

الخصاونه گفت: اسرائیل در جایگاه قدرت اشغالگر در سرزمین‌های فلسطینی مسئول همه اتفاقاتی است که در قدس می‌گذرد و باید به وضعیت تاریخی و قانونی آن احترام گذارد و قوانین بین المللی را بخصوص درباره مقدسات اسلامی و مسیحی قدس زیر پا نگذارد.

نخست وزیر اردن در ادامه گفت که کشورش از حق برادران فلسطینی در دستیابی به حقوق مشروع خود حمایت می‌کند و تشکیل کشور مستقل فلسطینی در مرزهای 1967 به پایتختی قدس شرقی را ضروری خواند.
انتهای پیام/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول