اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

زائران پاکستانی در سوریه میلاد امام حسن(ع) را جشن گرفتند+فیلم

هم‌زمان با میلاد امام‌حسن علیه‌السلام، جمعی از زائران پاکستانی با تشرف به حرم حضرت زینب سلام‌الله علیهما، میلاد کریم اهل بیت را جشن گرفتند.

زائران پاکستانی در سوریه میلاد امام حسن(ع) را جشن گرفتند+فیلم

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، همزمان با شب میلاد امام حسن مجتبی علیه‌السلام، جمعی از زائران ایرانی و پاکستانی در کنار زائران سوری در حرم حضرت زینب سلام‌الله علیهما حضور یافته و میلاد کریم اهل بیت را به ساحت عمه سادات تبریک گفتند.

 

حرم حضرت زینب (س)؛ بعد از نماز صبح امروز

خادمان حرم حضرت زینب سلام‌الله علیهما نیز ضریح حرم عمه سادات را با گل‌های طبیعی تزئین و پرچم‌ مزین به نام عقیله بنی هاشم را روی بخشی از ضریح نصب کردند.

شب گذشته پس از افطار، در حالی که حرم حضرت زینب سلام‌الله علیهما خلوت بود، برخی از زائران پاکستانی در صحن و شبستان حرم حضور یافته و به مولودی‌خوانی پرداختند. 

 

مولودی‌خوانی پاکستانی‌ها در حرم عمه سادات همزمان با میلاد امام حسن (ع)

برخی دیگر از زائران پاکستانی نیز با پهن کردن سفره سبزرنگ در حرم عمه سادات، دور هم جمع شده و به صورت آهنگین و با زبان خود به زیارت پرداختند و این شب باشکوه را به یکدیگر تبریک گفتند. در پایان این مراسم که حوالی سحرگاه امروز بود، شکلات و میوه‌های موجود در سفره را بین زوار تقسیم کردند.

‌‌همچنین پس از آن در حوزه علمیه زینبیه جمعی از زوار سوری و عراقی حاضر شده و میلاد امام حسن علیه‌السلام را جشن گرفتند. البته در این مراسم ایرانیان نیز حضور داشتند.

زوار پاکستانی پس از سال‌ها دوری از حرم،‌ سال گذشته موفق به تشرف به حرم حضرت زینب سلام‌الله علیهما شدند و حتی نخستین پرواز از این کشور به دمشق پس از حدود ۲۰ سال چند ماه گذشته وارد سوریه شد و ‌نه تنها زوار بلکه خدمه پرواز هم ساعاتی در حرم عمه سادات به زیارت پرداختند.

‌در ماه رمضان تعداد کاروان‌های زیارتی اعزام شده به سوریه کاهش یافته است. با این وجود، برخی از زائرانی که در این ایام به حرم حضرت زینب سلام‌الله علیهما مشرف می‌شوند، سعی دارند که در هر ساعتی به زیارت بپردازند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول