اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

«ارول گلنبه» از تأثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر مصرف انرژی می‌‌گوید

سامی ارول گلنبه، یکی از برگزیدگان جایزه مصطفی 2017 در وبیناری با عنوان «مصرف انرژی توسط فناوری اطلاعات و ارتباطات: واقعیت‌ها و چالش‌­ها» سخنرانی خواهد کرد.

«ارول گلنبه» از تأثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر مصرف انرژی می‌‌گوید

به گزارش سرویس علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از ستاد ارتباطات و اطلاع‌رسانی جایزه مصطفی، در این رویداد آنلاین که توسط بنیاد علم و فناوری مصطفی برگزار خواهد شد، ارول گلنبه، نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) را در مصرف انرژی بررسی خواهد کرد.

این موضوع و جوانب گوناگون آن طی چند دهۀ گذشته مورد توجه دانشمندان بوده است؛ به عنوان نمونه، مقاله­ ای از نشریه  نیچر (Nature) در سال ۲۰۱۸ نشان می‌دهد که «میزان مصرف برق توسط فناوری اطلاعات و ارتباطات می‌تواند طی یک دهه از ۲۰ درصد میزان مصرف کل جهان فراتر رود.» برخی مطالعات همچنین افزایش تقاضای برق توسط فناوری اطلاعات و ارتباطات را در دهۀ ۲۰۲۰ میلادی پیش­ بینی کرده­ اند.

سامی ارول گلنبه استاد موسسه انفورماتیک نظری و کاربردی آکادمی علوم لهستان است. ارول گلنبه برگزیده دومین دوره جایزه مصطفی در حوزه علم و فناوری اطلاعات و ارتباطات برای اختراع شبکه عصبی تصادفی و شبکه­ های نامشخص G است. وی به دلیل پیشگامی در زمینه مدل ­سازی و ارزیابی عملکرد سیستم ­ها و شبکه­ های رایانه ­ای در سراسر اروپا شناخته شده است.

علاقه­ مندان می­‌توانند روز دوشنبه 22 فروردین ساعت 14:30 به وقت تهران، از نشانی زیر به این رویداد مجازی بپیوندند:

https://us02web.zoom.us/j/82160047759?pwd=LzZ0VUxDd0FTTE42K0NsU01jWThiZz09

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول