اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

رئیس ستاد اقامه نماز کشور: با نهضت قرآنی جدید، این کتاب مقدس از مهجوریت خارج شود

رئیس ستاد اقامه نماز کشور در مشهد گفت: باید نهضت قرآنی جدیدی صورت گیرد تا این کتاب مقدس از مهجوریت خارج شود.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور: با نهضت قرآنی جدید، این کتاب مقدس از مهجوریت خارج شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور شب گذشته در محفل انس با قرآن که با حضور جمعی از فعالان عرصه قرآنی مشهد برگزار شد اظهار کرد: از آنجا که قرآن کتاب جامعی است. پیشنهاد می‌شود مطالب سیاسی، حقوقی،پزشکی، تربیتی و جامعه شناسی قرآن دسته بندی شده و در دانشگاه ها به دانشجویان تعلیم داده شود تا انس با قرآن بیشتر شود.

وی افزود: متاسفانه با وجود آن که قرآن سرشار از مفاهیم علمی و پژوهشی است، کمتر با نگاه علمی و پژوهشی مورد استفاده قرار گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی خاطرنشان کرد: باید فعالیت‌های انجام گرفته در مورد قرآن بازنگری شود تا تاثیر کتاب خدا در جامعه بیشتر شود.

وی تاکید کرد: ضروری است در کنار جلسات عزاداری اهل بیت (ع) نشست های قرآنی هم برگزار شود. بین قرآن و خاندان نبوت (ع) نباید جدایی باشد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور افزود: همچنین باید در کنار برگزاری نمازهای جماعت در مساجد، نشست های قرآنی هم تشکیل شود. امام رضا (ع) فرموده اند نماز واجب شد تا قرآن از مهجوریت در آید.

وی در ادامه گفت: باید نهضت قرآنی جدیدی صورت گیرد تا این کتاب از مهجوریت در آید. در حال حاضر کتاب خدا غریب است و باید آن را جدی گرفت.

ارتباط مستمر تشکلهای قرآنی و دستگاه های متولی برقرار باشد

یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی نیز در سخنان کوتاهی در این جلسه گفت: ارتباط مستمر بین تشکل های مردمی قرآنی و دستگاه های متولی باید برقرار باشد.

وی با اعلام حمایت از فعالیت های قرآنی خاطرنشان کرد: در این زمینه باید کار اصلی باید بر عهده مردم باشد تا به اهداف مورد نظر برسد.

در این نشست، تعدادی از فعالان قرآنی نیز در حضور استاندار خراسان رضوی پیشنهادات و انتقادات خود را در زمینه ضرورت های وضعیت حال حاضر ترویج فرهنگ قرآنی بیان کردند. لزوم توجه به فراگیری نوجوانان، توجه به فعالیت های قرآنی بانوان و حضور هر چه بیشتر و توجه مسئولان ارشد استان در محافل و مجامع قرآنی از جمله موارد مطرح شده در این نشست بود.

همچنین در این نشست از ۶ نفر از فعالان قرآنی استان تقدیر شد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول