اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

رقابت دانش‌بنیان‌ها برای تولید محصولات 5 حوزه فناورانه تجهیزات پزشکی

وسایل، ملزومات و تجهیزات پزشکی از جمله حوزه‌های فناورانه‌ای است که با تلاش شرکت های دانش بنیان در کشور؛ بازار واردات آنها از رونق افتاده است.

رقابت دانش‌بنیان‌ها برای تولید محصولات 5 حوزه فناورانه تجهیزات پزشکی

به گزارش سرویس علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،دانش‌بنیان‌ها برای تولید محصولات 5 حوزه فناورانه تجهیزات پزشکی رقابت می‌کنندمحصولات حیاتی که جزء اقلام تحریمی هستند و نبود آنها با جان و سلامتی مردم بازی می کند. به همین دلیل ایجاد بازار داخلی برای آنها یک ضرورت ملی و راهبردی است. همین اهمیت باعث شد که با شکل گیری زیست بوم فناوری و نوآوری در کشور، دانش بنیان‌های توانمند و دارای تخصص دانشی به حوزه  وسایل، ملزومات و تجهیزات پزشکی ورود و برای تامین نیازهای کشور تلاش کنند.

این تلاش ها در حال حاضر منجر به شکل گیری 241 مجموعه دانش بنیان و خلاق در این حوزه شد تا فناوری های 5 حوزه «تجهیزات و ملزومات پزشکی»، «تجهیزات، مواد و ملزومات دندانپزشکی»، «تجهیزات و مواد آزمایشگاه طبی»، «تجهیزات بیمارستانی» و «تجهیزات پیشرفته آزمون کالیبراسیون تجهیزات پزشکی» در کشور توسعه یابد.

«سامانه های زیست پزشکی آرنیکا»، «ویستا تجهیز احیاء»، «ترکیبات سبز فارمد به ژن»، «داهیان پزشکی پیشرو»، «ایده پردازان جاوید پردیس پارسیان»، «فناوری های هوشمند توانبخشی فن آسا»، «کیا تولید طب ستان»، «ایماژ ارتباط الکترونیک گستر»، «توسعه تجهیز نویان»، «مبتکران طب و صنعت شریف» و غیره از جمله مجموعه‌هایی هستند که در این حوزه رقابت می کنند.

طراحی و تولید سمعک، تولید محصولات آزمایشگاهی سلولی و مولکولی، دستگاه های پزشکی در زمینه الکتروکاردیوگراف، فناوری های هوشمند توانبخشی، طراحی و تولید تجهیزات ارتوپدی ، پروتزهای مفصل زانو ،پیچ ستون فقرات، دستگاه نمونه بردار سیگنال های مغزی و عصبی 8 کانال هم از جمله محصولاتی است که در این حوزه تولید شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول