اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

تبدیل وضعیت کامل نیروهای ایثارگر شهرداری در سال جاری/دستور آقای شهردار برای اجرای قانون

تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر شهرداری تهران آغاز شده است. عضو شورای شهر تهران می گوید به احتمال زیاد تا نیمه اول سال جاری تمامی نیروهای مشمول این طرح تبدیل وضعیت می شوند.

تبدیل وضعیت کامل  نیروهای ایثارگر شهرداری در سال جاری/دستور آقای شهردار برای اجرای قانون

گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، دستورالعمل تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر پیمانکاری حجمی در شهرداری تهران در بهمن سال گذشته ابلاغ شد.

در اجرای دستور شهردار تهران در خصوص نحوه اجرای بند (د) تبصره (۲۰) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور با موضوع بخشنامه سازمان اداری و استخدامی کشور به شماره ۱۳۷۵۸ مورخ ۱۹/۳/۱۴۰۰ در رابطه با تبدیل وضعیت مشمولین ماده ۲۱ قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران، شهرداری تهران در نظر دارد با رعایت ضوابط ابلاغی به شرح ذیل، نسبت به تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران دارای قرارداد پیمانکاری حجمی در مناطق ۲۲ گانه، واحدهای ستادی، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه با حفظ ماهیت شغلی، اقدام شود.

کار تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر شهرداری تهران از اواخر سال گذشته آغاز شد و تعدادی از نیروهای که قرارداد خدمات اداری شهر و هادیان داشتند تبدیل وضعیت شدند و الباقی نیروها مشمول هم مدارک را داده و قرار است تبدیل وضعیت صورت گیرد.

 تبدیل وضعیت نیروهای حجمی شهرداری تهران در حال انجام است

لطف اله فروزنده  معاون شهردار تهران از امکان تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر شرکت های حجمی شهرداری تهران خبر داد.

معاونت برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امورشورا، همچنین در باره چگونگی تبدیل وضعیت نیروهای حجمی ایثارگر شهرداری تهران گفت: حسب دستور شهردار تهران پیگیری لازم با قید فوریت در راستای تبدیل وضعیت نیروهای حجمی شهرداری تهران در حال انجام است.

مکاتبه برای برگزاری تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی به رسمی

وی همچنین  در رابطه با  تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی به رسمی از همان ابتدای فعالیت شهرداری در این دوره ، مکاتبات با سازمان امور استخدامی انجام شد که تا بتوانیم مجوز برگزاری آزمون داخلی اخذ کنیم که  اعلام کردند که باید آزمون سراسری باشد و از همه دعوت شود در آزمون شرکت کنند.

رای مثبت شورایی ها به تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر

 اعضای شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی تبصره ۲۱ لایحه بودجه  1401 شهرداری تهران که مربوط به نیروی انسانی بود شهرداری را ملزم به تبدیل وضعیت ایثارگران کردند.

در بررسی تبصره های بودجه سال آینده شهرداری تهران بررسی تبصره ۲۱ این لایحه را در دستور کار خود داشتند که در راستای آن، با حداکثر آرا شهرداری تهران را موظف کردند با توجه به بند ۹ تبصره ۲۱ قانون بودجه ۱۴۰۱ کل کشور و دستور العمل های مربوطه نسبت به تبدیل وضعیت کلیه ایثارگران شهرداری تهران و حوزه های تابعه که مشمول قانون مذکور شدند، اقدام کنند و  اعضای شورا نهایتا پس از بحث و بررسی  با ۱۹ رای موافق، تبصره ۲۱ لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری تهران را به تصویب رساندند.

تبدیل وضعیت حدود  2 هزار و 800 نیروی ایثارگر شهرداری تهران/کار روی روال است

جعفر تشکری هاشمی عضو فعلی شورای شهر تهران و معاون منابع انسانی شهرداری در دوران قالیباف به خبرنگار فارس درباره تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر شهرداری تهران گفت: تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر شهرداری در حال انجام است. معاون شهردار تهران در این زمینه توضیحاتی داده است.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: حدود 2 هزار و 800 نفر تبدیل وضعیت می‌شوند. عده‌ای مدارک خود را تحویل داده و در حال بررسی است و برخی هم تبدیل وضعیت شده‌اند. کارها روال خوبی دارد و خوشبختانه این امر در حال انجام شدن است و مشکلی وجود ندارد.

در دوره گذشته به موضوعات معیشتی و استخدامی پرنسل توجهی نشد/تسریع در فرایند تبدیل وضعیت ایثارگران و فرزندان

اعضای شورای شهر تهران تاکید دارند که باید هر چه سریعتر تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر شهرداری تهران انجام شود. مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران نیز در این باره گفت: متأسفانه در دوره گذشته به موضوعات معیشتی و استخدامی پرنسل توجهی نشد. البته حرف‌های قشنگی در دوره گذشته زده شد اما از کار خوب خبری نبود! و رفتارهای صورت گرفته  منجر به تضعیف انگیزه کارکنان شهرداری شد.

عضو شورای شهر تهران همچنین به تسریع در فرایند تبدیل وضعیت ایثارگران و فرزندان آنها اشاره کرد و گفت: در لایحه بودجه شهرداری تهران در سال آینده بر این مسئله تأکید شده است.

چه تعداد نیرو تا بهمن 1400 تبدیل وضعیت شدند؟

تاکنون تعدادی از نیروها تبدیل وضعیت شدند. در بهمن 1400 «سیده شیما عباس زاده واقفی» مدیرعامل شرکت خدمات اداری شهر شهرداری تهران درباره روند تبدیل وضعیت کارکنان گفت:  این موضوع به موجب تبصره ۲۰ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور و مشمولین ماده ۲۱ قانون خدمات رسانی به ایثارگران طی ماه‌های اخیر در دستور کار قرار گرفت.

وی در خصوص آخرین آمار کارمندان تغییر وضعیت یافته ایثارگری به تفکیک جنسیت تا بهمن ماه ۱۴۰۰ افزود: این تعداد افراد در مناطق ۲۲گانه، ادارات ستادی، سازمان ها، شرکت ها و شورای اسلامی شهر تهران مشغول به فعالیت بودند که در مجموع ۸۳۸ نفر از کارمندان را تشکیل می‌دادند. این تعداد شامل ۳۶۲ زن و ۴۷۶ مرد بود که خاتمه قرارداد این تعداد در شرکت انجام شد.از این تعداد ۴۳ درصد زن و ۵۷ درصد مرد هستند.

مدیرعامل شرکت خدمات اداری شهر درباره مدرک تحصیلی نیروهای متخصص بدنه شرکت که تبدیل وضعیت شده اند، خاطر نشان کرد: ۸۰ درصد از این تعداد دارای مدرک لیسانس، فوق لیسانس و دکترا هستند.

احتمال می دهیم تا در نیمه اول سال کار تبدیل وضعیت به اتمام برسد

ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در خصوص تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر شهرداری به خبرنگار فارس گفت: این کار در حال انجام است و قرار است که تمامی نیروهای که مشمول این قاعده هستند تبدیل وضعیت شوند البته بخشی تبدیل وضعیت شده اند.

وی در خصوص نیروهای حجمی که مشمول این قاعده می شوند، گفت: مدارک آنها جمع آوری شده و احتمال می دهیم تا در نیمه اول سال کار به اتمام برسد.

وی همچنین به تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی شهرداری به رسمی اشاره کرد و گفت:نیروهای قراردادی در شهرداری داریم که با سوابق ۱۵ و ۲۰ ساله هنوز رسمی نشده اند شورای پنجم می‌خواست که آزمونی در این زمینه برگزار کند اما به دلیل برخی از موضوعات مانع  شدیم البته باید این امر در این دوره صورت گیرد و پیگیر هستیم.

بر اساس این گزارش تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر شهرداری از اواخر سال گذشته آغاز شد برخی از نیروها تبدیل وضعیت شده و برخی هم مدارک خود را دادند گفته می‌شود که احتمال زیاد در نیمه اول سال تمامی افرادی که مشمول هستند تبدیل وضعیت خواهند شد.

همچنین تعدادی از شهروندان با ثبت درخواستی در سامانه (فارس من) خواستار تسریع در تبدیل وضعیت ایثارگران شدند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول