اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

فارس من| وعده‌های مسوولان درباره شهرک آرین که به سرانجام نرسید

شهرک آرین شیراز شهرکی به ظاهر لاکچری است اما مردم این شهرک گلایه‌های دارند که برای چندمین بار خواسته‌هایشان را در کمپینی در سامانه فارس من خبرگزاری فارس به ثبت رسانده‌ و پیگیری مشکلاتشان را از خبرنگاران فارس خواسته‌اند.

فارس من| وعده‌های مسوولان درباره شهرک آرین که به سرانجام نرسید

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، در محدوده‌ شمال غرب شهر شیراز شهرکی واقع شده است که در منطقه ۱۰ شهرداری شیراز قرار دارد که از شمال به بزرگراه محلاتی و از غرب به بلوار دکتر حسابی محدود شده  و قدمتی بیش از ۳۰ سال دارد.

بارها و بارها شنیده و خوانده ایم که مدیران شهری و حتی استانی علاوه بر بازدید از این شهرک قول های مساعدی داده اند که همچنان مردم این شهرک برای پیگیری مطالبات خود سوژه های‌شان را در سامانه "فارس من" ثبت می‌کنند و از پیگیری آن توسط خبرگزاری فارس تا رسیدن به نتیجه مطالبه دارند.

نبود فضای سبز در شهرک آرین شیراز

در سوژه‌ای که اهالی شهرک آرین شیراز تحت عنوان(نبود فضای سبز در شهرک آرین شیراز ) در سامانه فارس من ثبت کرده‌اند، خواسته شهروندان به ویژه زنان و کودکان شهرک آرین مبنی بر ایجاد بوستان خانواده، بوستان بانوان، فرهنگسرا، کتابخانه، توسعه فضای سبز و ایجاد پارک حاشیه‌ای در اطراف بزرگراه محلاتی بوده است.

شهرک آرین شیراز با جمعیتی حدود ۱۰ هزار نفر در شمال غرب این کلانشهر واقع شده، منطقه ای که به بزرگراه دکتر حسابی متصل بوده و بزرگراه شهید محلاتی نیز از میان آن می گذرد.

در تقسیم بندی مناطق نیز در محدوده منطقه ۱۰ شهرداری شیراز واقع شده است.

حال با نگاهی دیگر به فضای مجازی و اخبار منتشر شده از وعده های مسوولان شهری و استانی، مشکلات این شهرک را با هم مطالعه می‌کنیم.

مخاطب، خواستار رسیدگی به مشکلات فراوان شهرک آرین شیراز شد

۱۸ آذر ۱۳۹۹ مطالبه‌ای در سامانه فارس من ثبت شد که مخاطب خواستار رسیدگی به مشکلات فراوان شهرک آرین شیراز شد و در آن به مشکلاتی نظیر کمترین فضای سبز و درخت کاری، پارک محلی، نبود راه دسترسی مناسب برای عابران پیاده، دوچرخه سواران و رانندگان، تبدیل شدن این شهرک به محل دائمی اسکان عشایر و گله‌های بزرگ گوسفندان و سگ‌های ولگرد، نبود نیروی انتظامی جهت امنیت منطقه، نبود بانک و دستگاه خودپرداز، نداشتن مهد، مدرسه ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان، کتابخانه و سالن های ورزشی و زمین بازی برای کودکان، زیباسازی و محوطه‌سازی اطراف پل شهیدان زیانی اشاره کرده بود.

هزار و یک مشکل در دل شهرکی به ظاهر لاکچری

در همین راستا خبرگزاری فارس در تاریخ ۲۲ دیماه ۱۳۹۹ گزارشی با عنوان «زیر پوستِ آرین/ هزار و یک مشکل در دل شهرکی به ظاهر لاکچری» تهیه و منتشر کرد که در آن به بررسی تعدادی از مشکلات شهرک آرین از جمله ورودی کم عرض شهرک، پل شهید زیانی و رودخانه نهر اعظم پرداخته بود.

در ادامه این گزارش، به گفته مردم منطقه با حضور رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز مقرر شده بعد از ۲۰ سال پارکی به مساحت تنها ۱۶۰۰ متر مربع برای این شهرک احداث شود اما همچنان خبری نیست که نیست و حتی اقدامات ابتدایی آن نیز انجام نشده است.

روحی که دارای کارشناسی ارشد رشته عمران است، به خبرنگار فارس گفت: شهرک آرین شیراز زمین های بسیاری دارد و شهرداری به راحتی می تواند محلی را برای پارک تعیین و با سرعت آن را احداث نماید.

وی با گلایه از نبود مکانی برای گذراندن اوقات افزود: علاوه بر نبود پارک، ما در شهرک آرین هیچگونه فضای فرهنگی از قبیل کتابخانه و فرهنگسرا نداریم و جای خالی آن ها به شدت در منطقه احساس می شود.

مشکلات در حوزه خدمات و امور شهری است

پایگاه تحلیلی خبری شیرازه نیز در تاریخ ۲۷ دیماه ۱۳۹۹ به گزارش تفصیلی از بازدید حیدر اسکندپور شهردار شیراز به همراه شهردار منطقه ۱۰ و ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در منطقه ۱۰ و رییس کمیسیون شهرسازی و معماری از شهرک آرین شیراز اشاره کرده است و در پاراگرافی نوشت: شهردار کلانشهر شیراز پیرامون مشکلات مردم شهرک آرین خطاب به شهردار منطقه ۱۰ گفت: بسیاری از مشکلات در حوزه خدمات و امور شهری است که به سرعت باید مرتفع شود تا مردم آرامش و زندگی بهتر و راحت تری داشته باشند.

مشکلات به مرور زمان برطرف خواهد شد

سعید معصومی، شهردار منطقه ۱۰ شیراز نیز در پاسخ به این مطالبه گفت: شهرک آرین یکی از بهترین شهرک‌های سطح منطقه ده شهرداری از نظر وضعیت فضایی، گذربندی و وضعیت سکونت است.

معصومی با اشاره به اینکه کمبودهایی هم در این شهرک است، ادامه داد: پیاده راهی در وسط بلوار اصلی است که فضای مطلوبی برای پیاده راه دارد، همچنین پارکی در اواخر سال گذشته جهت استفاده شهروندان افتتاح گردیده است لذا مشکلات به مرور زمان برطرف خواهد شد.

طراحی و اجرای پارک حاشیه ای بلوار محلاتی

وی به شهروندانی که درخواست فضای سبز و مطلوب دارند، گفت: اطراف شهرک آرین دارای باغ‌های است که به شهرک انجیره متصل خواهد شد و یک پارک حاشیه ای هم در کنار بلوار محلاتی در دستور کار است و برای این پارک حاشیه ای مقدمات اولیه که بحث آبرسانی است در سال گذشته انجام شده و امسال طراحی و اجرای آن در دستور کار می‌باشد. 

شهردار منطقه ۱۰ شیراز، با اشاره به اینکه مواردی هم در شهرک آرین بوده است که انجام شده است، افزود: اگر شخصی در شهرک آرین قدم بزند، تفاوت کارهای انجام شده با مطلب درج شده را احساس خواهد کرد.

تایید نبود فرهنگسرا و سالن ورزشی

معصومی نبود فرهنگسرا و سالن ورزشی را تایید کرد و افزود: به دلیل پراکندگی محلات منطقه ده، این وضعیت ایجاد شده است لذا تا برطرف شدن این مشکلات شهروندان می‌توانند از سالن های ورزشی و فرهنگسراهای شهرک های اطراف از جمله شهرک گلستان استفاده نمایند.

به گزارش فارس، ثبت دوباره مشکلات شهرک آرین توسط شهروندان در سامانه فارس من، نشان از آن دارد که بعد از گذشت چندسال از ایجاد شهرک و بازدیدهای مسوولان همچنان مردم منطقه از عملکرد انجام شده رضایت ندارند و نیاز است مسوولان در دولت جدید عزمی برای رفع مشکلات در این شهرک را داشته باشند.

لذا خبرگزاری فارس در گزارش‌های بعدی پیگیر انجام اقدامات خواهد بود و موارد را تا رسیدن به نتیجه پیگیری خواهد کرد.

انتهای پیام/ن/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول