اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی موفق به تولید باج افزار بومی شد

یک سامانه ایران‌ساخت برای مقابله با حملات باج و حفظ اطلاعات کاربران، طراحی و تجاری‌ شده است.

یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی موفق به تولید باج افزار بومی شد

به گزارش سرویس علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،وحید دهستانی مدیرعامل شرکت پیشگامان کی پاد کویر با اشاره به این که استفاده از ضدباج افزار ایرانی صرفه اقتصادی دارد، توضیح داد: تنها راه مقابله با باج افزارها پیشگیری از نفوذ آن‌ها است. زیرا بعد از آلوده ‌شدن رایانه به باج افزار، حتی نرم افزارهای ضد باج افزار نیز امکان مقابله با آن ها و بازگرداندن اطلاعات را ندارند. بنابراین قبل از آلوده شده به یک بدافزار باید یک نرم افزار ضد باج افزار، روی رایانه نصب کرد.

کنترل باج افزار

ضد باج ‌افزار بومی کی‌پاد در راستای مقابله با تهدیدهای سایبری این حوزه در کشور، طراحی و پیاده‌ سازی شده است. بطوری که با فاصله‌ گیری از روش‌های سنتی همچون پایگاه داده‌های امضا و کاربست روش ‌های مدرن ‌تر و هوشمند مبتنی بر تحلیل رفتار، اقدام به محافظت موثر، جامع و کاربردی در قبال باج ‌افزارها فراهم شود.

در کل بدافزار پس از رمزگذاری فایل ‌های سیستم قربانی اقدام به نمایش درخواست باج کرده و قربانی در صورت پرداخت این وجه که معمولا با کوین‌ های موجود مثل بیت کوین است باز هم امکان دارد نتواند فایل ‌های خود را بازیابی کند.

برای جلوگیری از چنین اتفاقی ضدباج افزار طراحی شده است که از جمله مهم ترین ویژگی های آن کنترل و نظارت بر اجرای فرآیندها، ایجاد لیست سیاه از فرآیندها بر اساس نام فایل یا هش فایل، ایجاد لیست سفید از فرآیند‌ها بدون ایجاد امکان فعالیت باج ‌افزاری برای فرآیندهای سفید، محافظت از محتوای شاخه ‌های تعیین شده، اجرای مکانیزم تشخیص مبتنی بر ظرف عسل و مکانیزم تشخیص مبتنی بر تحلیل وقایع است.

ایجاد 7 فرصت شغلی

این مدیر حوزه دانش بنیان با اشاره به این که حدود 7 فرصت شغلی در کی پاد کویر ایجاد شده است، گفت: ضدباج افزار ایرانی نسبت به نمونه های خارجی تا 80 درصد ارزان‌تر است و از این قابلیت برخوردار است تا در مدت زمان میان بوت شدن تا راه اندازی خودکار را نیز مورد بررسی قرار دهد.

از سوی دیگر ضدباج افزار ایرانی حجم کم تری دارد و دیتابیس آن نیاز به بروزرسانی ندارد. باید توجه داشت که استفاده از ضدباج افزار از سوی سازمان‌ها می تواند مانع خروج حجم قابل توجهی ارز از کشور شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول