اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

کاهش دما تا 10 درجه در شرق و غرب کشور

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: امروز و فردا در شمال‌غرب کشور کاهش 6 تا 8 درجه‌ای دما و روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری در شرق و شمال‌شرق کشور کاهش 8 تا 10 درجه‌ای دما پیش‌بینی می‌شود.

کاهش دما تا 10 درجه در شرق و غرب کشور

محمد اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز در استان‌های گلستان، سمنان، خراسان شمالی، مازندران، ارتفاعات البرز مرکزی و البرز شرقی بارش داریم.

وی افزود: روز آینده سامانه بارشی در نواحی شمال‌شرق، شرق، جنوب‌شرق، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های تهران،‌البرز و سمنان فعال است و روز دوشنبه 29 فروردین در شمال‌شرق و شرق کشور و بخش‌هایی از جنوب‌شرق فعال خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه در سه روز آینده بارش برف در ارتفاعات البرز دور از انتظار نیست، گفت: روز سه‌شنبه 30 فروردین در استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی بارش پیش‌بینی می‌شود و سامانه بارشی به تدریج از شمال‌شرق خارج خواهد شد.

اصغری اضافه کرد:‌ روز چهارشنبه 31 فروردین در اغلب نقاط کشور جوی نسبتا پایدار حاکم است و در شمال‌ غرب بارش پراکنده و وزش باد شدید موقت داریم. 

وی افزود: در سه روز آینده وزش باد شدید موقت و خیزش گرد و خاک در جنوب کشور پیش‌بینی می‌شود. 

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: امروز و فردا در شمال‌غرب کشور کاهش 6 تا 8 درجه‌ای دما و روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری در شرق و شمال‌شرق کشور کاهش 8 تا 10 درجه‌ای دما پیش‌بینی می‌شود و روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری در سواحل خزر افزایش محسوس دما خواهیم داشت.

اصغری درباره وضعیت جوی پایتخت بیان کرد: آسمان تهران روز آینده نیمه ابری همراه با وزش باد گاهی باد شدید پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 20 و 9 درجه خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد:‌ روز آینده شهر‌کرد با کمینه دمای یک‌درجه زیر صفر خنک‌ترین مرکز استان و بندرعباس با بیشینه دمای 37 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول