اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

تألیف دانشیار دانشگاه تهران توسط الزویر چاپ شد

تألیف دانشیار دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران در زمینه بهره‌برداری انرژی حرارتی چاه‌های نفت و گاز رها شده در دنیا توسط مؤسسه انتشارات بین‌المللی الزویر چاپ و منتشر شد.

تألیف دانشیار دانشگاه تهران توسط الزویر چاپ شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران،کتاب یونس نوراللهی دانشیار دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران با عنوان Utilization of Thermal Potential of Abandoned Wells توسط مؤسسه انتشارات بین‌المللی الزویر چاپ و منتشر شد.

 این کتاب حاصل ۵ سال تحقیقات علمی یونس نورالهی و همکاران وی در زمینه بهره‌برداری انرژی حرارتی چاه‌های نفت و گاز رها شده در دنیاست که به سفارش مؤسسه انتشاراتی الزویر تألیف و منتشر شده است.

نوراللهی، مؤلف مسوول و سرپرست تیم مؤلف این کتاب در این باره گفت: این کتاب برای اولین به زبان انگلیسی در حوزه بهره‌برداری از انرژی حرارتی چاه‌های نفت و گاز رها شده در دنیا منتشر شده است.

به گفته نوراللهی، در تألیف این کتاب بیش از ۶۵ محقق و مؤلف از ۱۶ کشور جهان مشارکت داشتند که سرپرستی تألیف این کتاب به عهده این عضو هیأت علمی دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران بوده است.

این کتاب مشتمل بر ۲۱ فصل و ۴۵۹ صفحه است که تألیف ۲ فصل این کتاب توسط دکتر نوراللهی و دانشجویان ایرانی وی صورت گرفته و سایر فصول این کتاب نیز با نظارت و سرپرستی وی به سرانجام رسیده است.

در حال حاضر وقتی استحصال نفت و گاز در یک میدان نفتی به پایان می‌رسد، چاه‌های تهی‌شده از نفت بلااستفاده رها می‌شوند. اخیراً دانشمندان کشورهای مختلف راهکارهایی یافته‌اند که بعد از اتمام نفت و گاز، می‌توان از انرژی حرارتی موجود در ته این چاه‌ها بهره‌برداری اقتصادی کرد که یک نوع از انرژی زمین گرمایی نامیده می‌شود.

کتاب یونس نوراللهی با عنوان Utilization of Thermal Potential of Abandoned Wells اولین کتاب در این زمینه است که نویسندگان حاصل تجربیات دانشمندان دنیا و مطالعات خود را در قالب یک کتاب جامع تدوین و منتشر کرده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول