اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

فارس من| نقل و انتقال فرهنگیان یک مرحله‌ای شد/ حذف نقل و انتقال اضطراری

سرپرست مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش از یک مرحله‌ای شدن سامانه نقل و انتقالات فرهنگیان خبر داد و گفت: دیگر چیزی به اسم نقل و انتقال اضطراری نخواهیم داشت.

فارس من| نقل و انتقال فرهنگیان یک مرحله‌ای شد/ حذف نقل و انتقال اضطراری

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، عباس نجار سرپرست مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش در خصوص تغییرات نقل و انتقال فرهنگیان، از یک مرحله‌ای شدن سامانه نقل و انتقالات فرهنگیان خبر داد و اظهار کرد: دیگر چیزی به اسم نقل و انتقال اضطراری نخواهیم داشت و نقل و انتقال فقط یک بار و آن هم به صورت سیستمی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در سامانه نقل و انتقالات افرادی می توانند اقدام کنند که سابقه بالای ۱۰ سال خدمت داشته باشند تا بتوانند داخل استان منتقل شوند و در خصوص انتقال از استان به سایر استان‌های کشور، شرط لازم حداقل داشتن ۱۵ سال سابقه کار است.

نجار افزود: در هر استان به تعدادی که نیرو خارج می شود باید نیرو وارد شود تا توازن نیرو در استان حفظ شود و این به گونه‌ای در سامانه نقل و انتقالات طراحی شده که اگر استان دیگر در همین جنس و رشته نیاز به نیرو داشت امکان جابه‌جایی وجود داشته باشد.

وی در خصوص نقل و انتقالات درون استانی نیز گفت: نقل و انتقالات از شهرستان یا منطقه‌ای در یک استانی به شهرستان یا منطقه‌ای دیگر در همان استان بر عهده اداره‌کل آموزش و پرورش آن استان است، ولی مجموع نقل و انتقالات در سطح استان‌های کشوری بر عهده مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش است.

به گزارش فارس، برخی مخاطبان این خبرگزاری در سامانه فارس با ثبت سوژه‌ای با عنوان «لغو شرایط سخت نقل و انتقالات فرهنگیان» خواستار پیگیری این موضوع شدند. یکی از معلمان به خبرنگار فارس گفت: شرایط نقل و انتقال بسیار سخت شده است؛ این در حالیست که واقعا برخی افراد نیاز به انتقال دارند و این مورد در دستورالعمل جدید، نادیده گرفته شده است.

وی ادامه داد: نقل و انتقال اضطراری، از گذشته وجود داشت و شرایط خاص را شامل می‌شود که این موضوع نیز در دستورالعمل جدید حدف شده است. ما توقع داریم که وزارت آموزش و پرورش، به فرهنگیانی که نیاز به تغییر و جابجایی دارند، کمک کند. در گذشته هم مدارک باید ارائه می‌شد و به همین راحتی انجام نمی‌شد اما این امکان وجود داشت.

خبرنگار فارس از معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش درخواست مصاحبه داده است ولی تاکنون این موضوع محقق نشده است اما همچنان این موضوع در دست پیگیری است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول