اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

هشدار وقوع تندباد شدید و گردوخاک در 4 استان

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از بعدازظهر امروز تا اواخر وقت فردا در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در استان های تهران، البرز و قم و شمال استان مرکزی تندباد شدید، گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

هشدار وقوع  تندباد شدید و گردوخاک در 4 استان

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز 26 فروردین فعالیت سامانه همرفتی به ویژه در ساعات عصر و اوایل شب افزایش می‌یابد و موجب بروز تندباد شدید همراه با گردوخاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا در استان‌های تهران، البرز، قم و شمال استان مرکزی می‌شود.

وی افزود: همچنین انتظار رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید و در برخی مناطق تگرگ داریم.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: این شرایط جوی در ساعاتی که ذکر شد تا اواخر روز شنبه 27 فروردین در این چهار استان ادامه دارد.

ضیائیان اضافه کرد: در این راستا اختلال در تردد درون‌شهری و برون‌شهری پیش‌بینی می‌شود، همچنین خیزش گردوخاک، کاهش دید، کاهش کیفیت هوا، آبگرفتگی محلی، جاری شدن روان‌ آب در مسیل‌ها و برخورد صاعقه همچنین احتمال خسارت به صنعت کشاورزی وجود دارد.

وی تأکید کرد: توصیه می‌شود در این ساعات از تردد غیر ضروری خودداری شود خودرو در اطراف درختان‌ فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره پارک نشود، همچنین عدم فعالیت در ارتفاع از جمله شهربازی، ساختمان‌های در حال بازسازی و پرواز با پالاگرایدر در دستور کار باشد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و بستر مسیل‌ها نداشته باشیم.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: تا اواخر وقت سه‌شنبه 30 فروردین انتظار گذر متناوب امواج تراز میانی جو از کشور داریم که ضمن عبور از هر منطقه موجب کاهش دما می‌شود.

ضیائیان گفت: روز شنبه 27 فروردین در نیمه شرقی کشور، برخی نقاط شمال غرب و دامنه‌های زاگرس مرکزی همچنین شرق لرستان، دامنه‌‌های جنوبی البرز و استان‌های قم و مرکزی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت داریم.

وی افزود: روز یکشنبه این سامانه بیشتر در شرق سواحل خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی،برخی نقاط کرمان و سیستان و بلوچستان و شمال شرق و شرق کشور حاکم است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز سه‌‌شنبه 30 فروردین این سامانه در خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی سبب رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقفت می‌شود.

ضیائیان درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا ابری در برخی ساعات بارش پراکنده ، بعدازظهر وزش باد شدید با احتمال تگرگ و رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 21 و 12 درجه خواهد بود.

وی ادامه داد: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 37 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و اردبیل با کمینه دمای 2 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول