اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

آمادگی کره جنوبی برای جذب مهاجران کاری تاجیک

وزیر اشتغال و کار کره جنوبی آمادگی کشورش را برای تشدید روابط دوجانبه در زمینه اشتغال، مشارکت شهروندان تاجیکستان در مشاغل فصلی کشاورزی و جذب نیروی کاری از این کشور اعلام کرد.

آمادگی کره جنوبی برای جذب مهاجران کاری تاجیک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، کره جنوبی آمادگی خود را برای جلب مهاجران کاری از تاجیکستان برای مشاغل فصلی کشاورزی اعلام کرد.

بر اساس گزارش وزارت کار، مهاجرت و اشتغال تاجیکستان، از 5 تا 11 آوریل هیاتی تحت سرپرستی «شیرین امان زاده» وزیر کار، مهاجرت و اشتغال تاجیکستان برای برقراری روابط با طرف کره‌ای جهت جذب نیروی کاری از این کشور برای مشاغل فصلی در کره جنوبی به «سئول» سفر کرد.

امان زاده در چارچوب این سفر با معاون نخست وزیر، وزیر هماهنگ‌کننده سیاست دولتی، وزیر اشتغال و کار، رئیس گروه دوستی بین پارلمانی تاجیکستان و کره، رئیس کمیته همکاری اقتصادی شمال وابسته به ریاست جمهوری کره، رئیس دفتر هماهنگ کننده سیاست دولتی، شهردار سانگجو، رئیس شورای مجمع استان «چالا پوکتو» و رئیس شرکت «لیانگ اوپو کورپ» مذاکرات انجام داد.

در جریان این مذاکرات وضعیت کنونی روابط دو کشور و همکاری بیشتر برای سفر جمعی نیروی کاری از تاجیکستان برای مشاغل فصلی به کره در زمینه‌های صنعتی، کشاورزی و سایر حوزه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

«آن کیانگ دوک» وزیر اشتغال و کار کره در سخنانی ضمن ارزیابی مثبت  از توسعه روابط همه جانبه با تاجیکستان طی سال‌های اخیر آمادگی خود را برای تشدید روابط دوجانبه در زمینه اشتغال و ارتقا آن به یک سطح جدید ابراز کرد.

طی این دیدار در مورد گسترش همکاری بین تاجیکستان و کره در زمینه‌های مربوطه توافق حاصل و موافقت نامه به امضا رسید.

شهردار سانگجو در دیدار با وزیر تاجیک خاطرنشان کرد که شهر سانگجو آماده پذیرایی از شهروندان تاجیکستان برای مشاغل کشاورزی فصلی است.

دو طرف توافقنامه همکاری بین شهر سانگجو و موسسه دولتی «مراکز مشاوره و آموزشی پیش از مهاجرتی» در زمینه جلب نیروهای کاری به امضا رساندند.

در پایان دیدار امان زاده و رئیس شورای مجمع استان چالا پوکتو به فرصت‌های موجود استفاده نشده همکاری بین دو کشور اشاره و تفاهمنامه برای جلب نیروی کاری فصلی امضا شد که طبق قوانین برای تصویب به پارلمان کره ارسال می‌شود.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول