اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

انگلیسی‌ها بیشترین نرخ تورم در 30 سال گذشته را تحمل می‌کنند

دفتر آمار ملی انگلیس (ONS) اعلام کرد، نرخ تورم سالانه این کشور در ماه مارس به 7 درصد افزایش یافته است که بالاترین رقم از سال 1992 به شمار می‌رود.

انگلیسی‌ها بیشترین نرخ تورم در 30 سال گذشته را تحمل می‌کنند

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، دفتر آمار ملی انگلیس (ONS) اعلام کرد، نرخ تورم سالانه این کشور در ماه مارس به 7 درصد افزایش یافته است که بالاترین رقم از سال 1992 به شمار می‌رود.

این آمار که روز چهارشنبه منتشر شد، نشان می‌دهد، بیشترین سهم در این روند افزایش را قیمت سوخت و قبوض انرژی به خود اختصاص داده‌اند.

بنا بر اعلام دفتر آمار ملی انگلیس، شاخص قیمت مصرف کننده بیش از انتظار افزایش یافته و در ماه فوریه 6.2 درصد بوده است. پیش‌بینی اقتصاددان‌ها افزایش 6.7 درصدی بوده و رقم 7 درصد، بالاترین رقم از ماه مارس 1992 به شمار می‌رود.

به نوشته راشاتودی، به دنبال افزایش قیمت انرژی، ناظر تعیین کننده قیمت انرژی در انگلیس از ابتدای ماه آوریل، سقف قیمت انرژی خانوارها را تا 54 درصد افزایش داد.

قیمت سوخت مایع طی سال گذشته، بیش از دو برابر شده و 113.9 درصد افزایش یافته و هزینه‌های خانواده‌هایی که برای گرم کردن منازلشان به نفت وابسته هستند، بالا برده است، در عین حال، هزینه‌های سوخت خودرو نیز 30 درصد گران شده است.

بر اساس آمار ONS، متوسط قیمت بنزین در ماه‌های فوریه و مارس 12.6 درصد در هر لیتر افزایش یافته است که بیشترین افزایش ماهانه از سال 1990 به شمار می‌رود.

قیمت گازوئیل نیز 18.8 درصد در هر لیتر افزایش یافته است.

به گفته بوریس گلاس، اقتصاددان ارشد و مدیر بخش رتبه بندی موسسه اس اند پی گلوبال، نرخ تورم انگلیس احتمال افزایش می‌یابد و همچنان در بالاترین سطح خود در سال 2022 باقی می‌ماند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول