اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  زنان و جوانان

برای تولد امام حسن(ع)کیک تولد بپزید/ کیک از شما، رساندن دست نیازمندان از ما

بچه‌های موکب مواسات که در ایام اربعین هم در مسیر پیاده‌روی فعال هستند پویشی خانوادگی راه انداختند تا به مناسبت میلاد امام حسن (ع) کیک‌های خانگی خانواده‌ها را به دست بچه‌های نیازمند برسانند.

برای تولد امام حسن(ع)کیک تولد بپزید/ کیک از شما، رساندن دست نیازمندان از ما

گروه جامعه خبرگزاری فارس: پویش «کیک پذون نذری» که قرار است 26 فروردین ماه در پارک آب و آتش تهران و ورودی پل طبیعیت برگزار شود از مادران و بچه‌ها دعوت می‌کند تا با پختن کیک‌های خانگی تولد و آوردن آنها به محل جشنواره در این پویش شرکت کنند.

محیا شریف‌پور مسوول فرهنگی مواسات در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در این باره گفت:«بچه‌های مواسات همه از فعالان ایام اربعین و مسیر جاده هستند و همیشه دوست داشتند در کنار خیمه‌های درمانی که در اختیار زائران آقا قرار می‌گیرد، موکب‌های درمانی نیز برای خانم‌ها باشد از این رو ما در این زمینه فعال شدیم. در طول دوسالی هم که کرونا همه چیز را تعطیل کرده بود. با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی سامانه پاسخگویی تلفنی راه انداختیم تا به هموطنانمان مشاوره‌های پزشکی بدهیم. در کنار این با همکاری اساتید طب سنتی سوپی به نام سوپ «فراسودمند کرونا» درست کردیم و آن را پخش می‌کردیم تا دردی از دردهای هموطنانمان کم کنیم. حالا امسال دوست داشتیم به برای پدر و مادر شدن حضرت امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) یک جشن به‌یاد ماندنی بگیریم و این شادی را با کیک‌های واقعی که خود مردم می‌پزند برگزار کنیم.»

شریف‌پور در توضیح این پویش متفاوت ادامه داد:«بسیاری از بچه‌ها وقتی اسم کیک می‌آید چشم‌هایشان برق می‌زند. این طور وقت‌ها مامان‌ها هر حرفی بزنند آن‌ها برای پختن آن کیک گوش می‌دهند به خصوص اینکه قرار باشد خودشان هم مشارکت داشته باشند. ما حس کردیم همکاری مادر و کودک در پهختن کیک آن هم از نوع کیک تولد و برای امام جسن (ع) می‌تواند برای بچه‌ها کلی هیجان داشته باشد. آن‌ها با هربار اندازه کردن مواد کیک یاد می‌گیرند زندگی قانون و اندازه خودش را دارد و از اینکه مواد را باید به ترتیب واضافه کنند تجربه یک کار منظم را پیدا می‌کنند. همچنین وقتی کیک آماده می‌شود کودک حس می‌کند با دست‌های کوچکش توانسته مثل آدم بزرگ‌ها کاری انجام دهد. به خصوص اینکه نتیجه این تجربه شیرین قرار است کیک نذری تولد امام حسین مجتبی (ع)باشد.

 

شریف‌پور درباره تحویل کیک‌های نذری به پویش نیز گفت:« شرکت کنندگان می‌توانند در روز جمعه از ساعت 12 تا 20 در پارک آب و آتش ورودی پل طبیعیت کیک‌هایشان را به محل جشنواره برسانند و حتی آنجا به تزیین کیک‌هایشان بپردازند. همچنین برای کسانی هم که دوست دارند در پویش شرکت کنند اما توان پخت کیک ندارند شماره کارت  5041-7210-7532-3098به نام «موکب مواسات در نظر گرفته‌ایم که بعد از آن به وسیله قنادان خوبی که با آن‌ها همکاری داریم با هزینه جمع‌آوری شده کیک پخته می‌شود و به دست بچه‌های نیازمند خواهد رسید.

انتهای پیام/

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول