به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، فرهاد بختیاریفر پیش از ظهر امروز در نخستین کارگروه اطلاعرسانی شرکت آب و فاضلاب استان همدان در سال ۱۴۰۱، بر اهمیت موضوع آگاهسازی افکار عمومی در شرایط بحرانی و تنش آبی سال جاری تاکید کرد.
وی با بیان اینکه برگزاری جلسات مرتبط با کارگروه اطلاعرسانی ضمن تاکید بر آگاهسازی عموم از الزامات است اظهار کرد: با توجه به نقش معتمدین محل و فرماندهان بسیج محلات در انتقال مباحث آموزشی، برگزاری جلسات آموزشی ویژه این طیف از افراد ضروری است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان بر تشکیل کارگروه مدیریت مصرف ویژه کارکنان و مدیران دستگاههای اجرایی تاکید کرد و گفت: با توجه به تنش آبی موجود و کاهش نزولات جوی، الزامی است لیست دستگاههای اجرایی پرمصرف تهیه و اخطارهای لازم از سوی استانداری به این تعداد از مشترکان داده شود.
وی افزود: همچنین معرفی مشترکان و دستگاههای کممصرف به منظور ترغیب افراد و دستگاههای اجرایی به مدیریت مصرف نیز حائز اهمیت است.
بختیاریفر در بخش دیگری از سخنانش بر راهاندازی مجدد مجموعه مروجین آب به منظور گشتزنی در خیابانهای شهر و تذکر به مشترکان پرمصرف ضمن آموزش به عموم تاکید کرد.
مدیر روابط عمومی و دفتر آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب همدان نیز با اشاره به اینکه کارگروه اطلاعرسانی شرکت آب و فاضلاب استان، حسب دستور مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تشکیل شد اظهار کرد: با توجه به وقوع بحران آب در سالیان اخیر، استراتژی مراجع ذیصلاح تشکیل این کارگروه در استانها و کمک به اطلاعرسانی و فرهنگسازی منسجم است.
حمید عزیزی متواضع با بیان اینکه جلسات مرتبط با کارگروه اطلاعرسانی سال گذشته برگزار شد عنوان کرد: امسال نیز نخستین جلسه کارگروه در راستای تعیین تکالیف اعضاء و کمک به اطلاعرسانی در خصوص مدیریت مصارف عمومی تشکیل شد.
وی با تاکید بر اینکه بخش مهمی از مدیریت مصرف در حوزه آب با آگاهسازی افکار عمومی و آموزش همگانی امکانپذیر است خاطرنشان کرد: در همین راستا سال گذشته با برگزاری نشستهای مرتبط نظیر نشست آب، بهرهوری و اصلاح الگوی مصرف، بهرهگیری از تبلیغات محیطی و نصب بنرها با محتوای آموزشی، برگزاری پویش هر هفته الف-ب-ایران، برگزاری گردهمایی مشاوران بانوان و خانواده دستگاههای اجرایی، راهاندازی پویش جان شما... جان آب با همکاری بانک مسکن سعی در اطلاعرسانی و آموزش همگانی کردیم.
مدیر روابط عمومی شرکت آبفای همدان بیان کرد: همچنین سال گذشته در ایام پایانی سال با تولید و پخش ۳ هزار و ۵۰۰ ثانیه برنامه تلویزیونی دو هزار و ۱۰۰ ثانیه ویژه برنامه رادیویی و نصب ۸۰۰ مترمربع بنر در سطح شهر در حوزه مدیریت مصرف آب در خانه تکانی اقدام شد.
وی به برگزاری نشستهای خبری ویژه ارتباط با اهالی رسانه استان اشاره کرد و گفت: سال گذشته با همکاری رسانههای ملی و استانی، موفق به انتشار بیش از یکهزار و ۲۰۰ خبر در رسانههای مختلف و مرتبط با حوزه آب و فاضلاب شدیم.
عزیزی همچنین به تولید و انتشار محتواهای آموزشی و موشنگرافی در فضای مجازی اشاره و بیان کرد: سال گذشته در راستای همکاری با نهادها و دستگاههای اجرایی مختلف، بیش از یکهزار و ۲۰۰ نفر از تاسیسات آب و فاضلاب استان بازدید کردند که البته این تعداد بازدید در طول سالهای پیش از شیوع ویروس کرونا تا ۶ هزار نفر نیز ثبت شده است.
وی در پایان بر لزوم برگزاری مستمر سلسله جلسات کارگروه اطلاعرسانی ضمن حضور منسجم اعضاء و اجرای مصوبات این کارگروه تاکید کرد.
انتهای پیام/۸۹۰۰۳/