اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

سازمان محیط زیست باید ورود ریزگردها را پیش‌بینی و اطلاع‌رسانی می‌کرد

عضو کمیسیون امور داخلی کشور با انتقاد از عدم اطلاع رسانی سازمان محیط زیست در ورود گرد و خاک به کشورمان گفت: رایزنی دیپلماتیک محیط زیست و وزارت خارجه می‌تواند آثار گرد و خاک و ریزگردها را بکاهد.

سازمان محیط زیست باید ورود ریزگردها را پیش‌بینی و اطلاع‌رسانی می‌کرد

علی حدادی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به ضعف سازمان محیط زیست در عدم اطلاع‌رسانی ورود گردوخاک به کشور اظهارداشت: آقای سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست باید احساس مسئولیت بیشتری داشته باشد و بخش‌های مهمی را برای بررسی امورات تحت حوزه فعالیت خود در نظر بگیرد.

وی افزود: ورود گردوخاک به کشورمان در روزهای اخیر موجب مشکلات تنفسی زیادی برای مردم شده و سلامت آنها را به خطر انداخته است. این در حالی است که سازمان محیط زیست و سایر بخش‌های مختلف که در این حوزه با این سازمان همکاری دارند باید برای مقابله با ریزگردها و گردوخاک با کشورهای همسایه رایزنی کنند. چرا که این گردوخاک‌ها عادی نبوده و سهل‌انگاری در این زمینه پذیرفتنی نیست.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور گفت: پیش‌بینی‌های لازم برای ورود گردوخاک از کشورهای همسایه به ایران از سوی سازمان محیط زیست صورت نگرفته است این در حالی است که هر ساله در بهار و تابستان ما شاهد ورود این گرودخاک و آلودگی‌ها به کشور هستیم و بایستی پیش‌بینی‌های لازم و همچنین پیگیری‌ در اولویت سازمان محیط زیست باشد.

حدادی گفت: اقدام به موقع سازمان محیط زیست از ماه‌های گذشته برای مقابله با ریزگردها و گردوخاک می‌توانست موجب کاهش اثرات آن شود. 

وی افزود: سازمان محیط زیست باید محور عملیاتی علیه ریزگردها باشد و بتواند سایر دستگاه‌ها را به میدان بکشاند و اگر اراده، توان و عزم لازم را برای مقابله با این موضوع داشته باشد می‌توانیم اثرات ریزگردها و گردوخاک را کمتر کنیم.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور با بیان اینکه وزارتخانه باید با هماهنگی و انسجام با کشورهای همسایه اقدام به موقع برای مقابله با ریزگردها و گردوخاک‌ها داشته باشد، عنوان کرد: تمامی پیش‌گیری‌ها و اقدامات لازم برای مبارزه با این موضوع بایستی در سال گذشته انجام می‌شد و اگر اکنون هم اقدام کنیم می‌توانیم اثرات سو این موضوع را در تابستان بکاهیم.

حدادی خاطرنشان کرد: دیپلمات‌های کشورمان در کنار مدیران سازمان محیط زیست بایستی رایزنی‌های لازم را با کشورهای همسایه برای مقابله با ریزگردها و گردوخاک داشته باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول