اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سایت یمنی: امارات در سقطری، بالگرد نظامی مستقر کرد

پایگاه خبری «الخبر الیمنی» گزارش داد که امارات برای نخستین بار از زمان اشغال سقطری، بالگرد در این مجمع الجزایر مستقر کرده است.

سایت یمنی: امارات در سقطری، بالگرد نظامی مستقر کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، منابع محلی حاضر در مجمع الجزایر سقطری واقع در جنوب یمن خبر دادند که امارات عربی متحده در حال انجام اقدامات مشکوک در جزیره «عبدالکوری» است.

این منابع به پایگاه خبری «الخبر الیمنی» گفتند که امارات دوشنبه (روز گذشته) برای نخستین بار از زمان اشغال سقطری در سال ۲۰۱۷، بالگردنظامی  در این مجمع الجزایر مستقر کرده است.

به گفته این منابع، نخستین گروه از بالگردهای نظامی اماراتی در یک پایگاه در حال احداث در جزیره عبدالکوری مستقر شده است. عبدالکوری یکی از مهمترین جزایر سقطری محسوب می‌شود.

الخبر الیمنی همچنین تأکید کرد، هنوز هدف از این اقدام مشخص نیست، ولی همزمان با افزایش اقدامات امارات برای احداث پایگاه نظامی در این منطقه و تشکیل نهاد موسوم به «شورای ریاستی» است؛ نهادی که وابسته به ائتلاف سعودی است.

در همین ارتباط، «عبدالخالق عبدالله» مشاور «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی اخیرا در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «با برخی از ساکنان خوب آن (سقطری) که صحبت کردم، آروز دارند که این جزیره هشتمین شیخ‌نشین در کشور امارات باشد».

عبدالله همچنین تصویری از خود در سقطری منتشر کرده بود و درباره زیبایی و جذابیت آن سخن گفته بود. این توئیت نیز با خشم شدید کاربران یمنی مواجه شد.

منابع آگاه هم چندی پیش از ایجاد یک مرکز جاسوسی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در فرودگاه اشغالی سقطری خبر دادند. به گفته این منابع، شرکت الهلال امارات با رژیم صهیونیستی قراردادی را برای احداث یک مرکز جاسوسی و اطلاعاتی برای نیروی هوایی اسرائیل در فرودگاه شهر «حدیبو» مرکز جزیره سقطری منعقد کرده است.

منابع مذکور تاکید کردند، امارات از زمان علنی کردن روابطش با رژیم صهیونیستی از طریق امضای توافق عادی‌سازی روابط در نیمه سال گذشته میلادی، درهای سقطری را علنا برای حضور نظامی اسرائیل باز کرد. امارات حتی قبل از عادی سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی جای پای صهیونیست‌ها را در جزیره سقطری یمن (غرب دریای مکران) باز کرده بود.

این کشور که از طریق عناصر گروه موسوم به شورای انتقالی جنوب یمن مناطق وسیعی از استان لحج، جنوب استان ضالع، غرب استان شبوه، جنوب استان حضرموت و جنوب غرب استان ابین را به همراه استان عدن اشغال کرده است، امتیاز ساخت یک پایگاه نظامی را در جزیره سقطری در جنوب یمن را نیز به رژیم صهیونیستی واگذار کرد تا با این اقدام خطرناک، به دشمن صهیونیستی فرصت افزایش تحرکاتش در این منطقه راهبردی داده شود.

چند ماه پیش هم، امارات چندین کشتی حامل تجهیزات و ادوات نظامی اسرائیل را وارد بندر سقطری کرد و  این محموله را تحت تدابیر شدید حفاظتی تخلیه کرد. امارات در گام بعدی، اقدام به راه‌اندازی یک فرودگاه نظامی زیر نظر کارشناسان فنی نیروی دریایی اسرائیل کرد و ورود افسران اطلاعاتی اسرائیل به سقطری ادامه یافت تا این‌که در شش ماهه دوم سال گذشته میلادی، شبکه مخابرات نظامی در این جزیره راه‌اندازی شد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول