اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

توقف خدمات بخش کنسولی مراکز دیپلماتیک ایران در کابل و هرات

سفارت ایران در کابل اعلام کرد در پی تعرض عده‌ای به مراکز دیپلماتیک در کابل و هرات تا اطلاع ثانوی بخش خدمات کنسولی سفارت و کنسولگری متوقف شده است.

توقف خدمات بخش کنسولی مراکز دیپلماتیک ایران در کابل و هرات

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، سفارت ایران در کابل طی بیانیه‌ای اعلام کرد که  به دنبال حوادث اخیر و مشکلات پیش آمده تا اطلاع ثانوی بخش خدمات کنسولی در کابل و هرات متوقف شده است. 

سفارت ایران در صفحه رسمی توئیتر خود نوشت: «با توجه به تحولات اخیر و مشکلات بوجود آمده مقابل سفارت و سرکنسولگری ج.ا.ایران در هرات، عدم کنترل آن و همچنین مشکلات امنیتی، بخش کنسولی این سفارت از روز سه شنبه مورخ 1401/01/23 تا اطلاع ثانوی از ارائه هرگونه خدمات کنسولی از جمله صدور روادید معذور می‌باشد.»

 

 

در پی تعرض به سفارتخانه ایران در کابل و سرکنسولگری در هرات کاردار افغانستان امروز به وزارت خارجه ایران احضار شد و ضمن اعتراض شدید به وی اعلام شد که تا اطلاع ثانوی بخش‌های کنسولی نمایندگی‌های ایران در افغانستان فعالیت‌های خود را متوقف کرده‌اند.

همچنین به دنبال این اتفاقات، مولوی «نوراحمد اسلام‌جار» والی طالبان در هرات با حضور در کنسولگری ایران ضمن ابراز تاسف از تعرض برخی از شهرندان به این مکان، گفت: امنیت اماکن دیپلماتیک و دیپلمات‌های ایران به صورت کامل تأمین خواهد شد.

والی طالبان در ولایت هرات با دلجویی نسبت به بروز حوادث روز گذشته در مقابل نمایندگی ایران گفت: پیش‌بینی نمی‌کردیم که افراد معترض قصد حمله و بی‌احترامی داشته باشند و نسبت به این رفتار ابراز تأسف نمود.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که تعدادی از شهروندان افغانستان روز گذشته (دوشنبه) به سفارت ایران در کابل و کنسولگری این کشور در هرات تعرض کردند.

به دنبال این اتفاقات سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز با یادآوری مسؤولیت قطعی هیأت حاکمه سرپرستی افغانستان در حفاظت از امنیت سفارت و سرکنسولگری‌های ایران در افغانستان، نسبت به طراحی‌های توطئه گران و بدخواهان دو کشور هشدار داد.

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول