اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

دلیل اختلال خدمات‌رسانی در حوزه حریم شهر/ ظرفیت‌های گردشگری شهرری

شهردار منطقه 20 تهران با اشاره به دلیل اختلال خدمات‌رسانی در حوزه حریم شهر تهران گفت: تاکنون از ظرفیت‌های گردشگری شهرری به خوبی استفاده نشده است.

دلیل اختلال خدمات‌رسانی در حوزه حریم شهر/ ظرفیت‌های گردشگری شهرری

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، محمد ناظم رضوی، شهردار منطقه 20 تهران در صحن امروز شورای شهر درباره موضوع گردشگری اظهار داشت: تهران مفتخر به حضور بارگاه نورانی حضرت عبدالعظیم حسنی در شهرری و توجه مسلمین جهان به این بارگاه است. وجود بقاع متبرکه و ظرفیت گردشگری مذهبی از نقاط قوت شهرری به شمار می رود. مشهد مقدس، قم، شاه چراغ مورد توجه قرار گرفته اند اما شهرری برای رسیدن به جایگاه خود جای کاری زیادی دارد.

رضوی افزود: در جلسه ای که با آیت الله قاضی عسگر داشتیم و مواردی که مطرح شد، آستان مقدس شاه عبدالعظیم نیز این آمادگی را دارد که در بسط این ظرفیت گردشگری به کل شهرری همکاری لازم را داشته باشد.

وی با اشاره به وجود خلأهایی در شهرداری‌ها به ویژه در منطقه ۲۰ و ۱۲ تصریح کرد: جایگاه تشکیلاتی در حوزه ساختار سازمانی شهرداری نداریم که بتواند امور حوزه بافت تاریخی و گردشگری را پیگیری کند و تشکیل این ساختار ضروری به نظر می رسد.

رضوی تأکید کرد: اگر می خواهیم این موضوع در شهرداری نهادینه و امور پیگیری شود، باید تشکیل این ساختار مورد توجه قرار بگیرد همانطور که این ساختار در برخی شهرهای کشور وجود دارد.

شهردار منطقه ۲۰ با اشاره به ظرفیت های تاریخی فرهنگی شهرری همچون مقبره شهید صدوق، امامزاده عبداله، بی‌بی زبیده و آتشکده شهرری گفت: اگر هریک از این ظرفیت ها به تنهایی در یک شهر وجود داشت می توانست نقطه قوتی در حوزه اقتصادی و گردشگری باشد.

وی افزود: ما برای رسیدن به نقطه مطلوب در حوزه گردشگری شهرری فاصله زیادی داریم. خوشبختانه در سال ۱۴۰۰ کار خوبی در خصوص بازسازی کارخانه سیمان ری شد و صد میلیارد تومان برای این فضا و راه اندازی استارت آپ های فرهنگی و شرکت های دانش بنیان در این محل پیش بینی شد.

رضوی همچنین تصریح کرد: پنج میلیارد تومان اعتبار نیز برای محصور کردن منطقه چشمه علی در نظر گرفته شد. یکی از مشکلات این است که این امکان محصور نیست و نمی دانیم چرا مورد بی توجهی میراث فرهنگی قرار گرفته است چون در هر ساعت از شبانه روز امکان وارد شدن آسیب به این مناطق وجود دارد.

وی با بیان اینکه ما وظایف میراث فرهنگی را نیز انجام می دهیم اما اختیاری نداریم، تأکید کرد: اگر می خواهیم مدیریت واحد شهرداری شکل بگیرد باید از یک جا شروع کنیم. در این دوره با توجه به سیاست شهردار تهران در خصوص بازشناسایی مراکز هویتی تهران و با توجه به اینکه تهران باستان در شهر ری واقع شده است انتظار داریم که توجه ویژه صورت بگیرد.

شهردار منطقه ۲۰ با بیان اینکه بخش عمده ای از ظرفیت های تاریخی و هویتی در مسیر ورودی شهرری و تهران واقع شده است، گفت: وجود نخاله ها در مسیر، استقرار کارخانه سیمان و وجود آلایندگی ها یکی از معضلات ما بود و وقتی در نوروز نسبت به جمع آوری نخاله ها اقدام کردیم نیروهای راه و شهرسازی اجازه عمل به ما ندادند.

وی همچنین تصریح کرد: یکی از نکاتی که در آن مشکل داریم، اختلال خدمات رسانی در حوزه حریم شهری و تداخل مسائل با فرمانداری، بخشداری ها و اداره راه و شهرسازی است که باید برطرف شود چرا که در تغییر چهره شهر اثرگذار خواهد بود.

رضوی با تأکید بر هتل سازی در این منطقه یادآور شد: به معاونت شهرسازی شهرداری تهران پیشنهاداتی را در این خصوص ارائه دادیم. پهنه های بسیار خوبی در اطراف بارگاه شاه عبدالعظیم داریم که ظرفیت تبدیل شدن به هتل را دارند که اگر شورا در زمینه وضع عوارض و تعرفه ها نظر مثبت داشته باشند و با توجه به دیدگاه مساعد شهردار تهران، می توان نهضت عظیم هتل سازی را در جنوب شهر تهران ایجاد کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول