اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حماسه و مقاومت

سند «تحول دولت مردمی؛ ایثار و ایثارگران» رونمایی شد

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: روحیه کارکنان نهاد انقلابی بنیاد شهید و امور ایثارگران زمینه خوبی را برای اجرای برنامه و سند تحولی دولت مردمی ایجاد می‌کند و امیدواریم در بازه زمانی مشخصی نتایج اجرای این برنامه را اعلام کنیم.

سند «تحول دولت مردمی؛ ایثار و ایثارگران» رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در جلسه رونمایی و تبیین سند «تحول دولت مردمی؛ ایثار و ایثارگران» تأکید کرد: مقام معظم رهبری بر انجام برنامه‌ریزی‌های درازمدت تأکید ویژه‌ای دارند و این موضوعی است که در دولت‌های گذشته توجه چندانی به آن صورت نگرفته است.

وی افزود: برنامه‌ریزی‌های کوتاه‌مدت تنها می‌تواند بخشی از مشکلات را به صورت مقطعی برطرف کند و پس از تغییر مدیریت این مشکلات مجدداً ایجاد می‌شوند، بنابراین نیاز به گذاشتن سنگ بنای مناسبی در مدیریت و برنامه‌ریزی برای طولانی‌مدت است و این موضوع مورد تأکید رهبر معظم انقلاب به ویژه نسبت به دولت سیزدهم و رئیس جمهور بوده است.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه سند تحول دولت مردمی تنها برنامه دولت نیست، افزود: این سند در واقع سندی بالادستی در کل نظام محسوب می‌شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: در بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز سازوکار داخلی اجرایی برای برنامه‌دار شدن و حرکت مبتنی بر برنامه ایجاد شده است و به نظر می‌رسد چنین برنامه‌ای باید در تمام دستگاه‌های دیگر نیز تنظیم و ابلاغ شود.

قاضی‌زاده هاشمی بنیاد شهید و امور ایثارگران را دستگاهی انقلابی دانست و گفت: روحیه کارکنان این مجموعه زمینه خوبی را برای اجرای برنامه و سند تحولی دولت مردمی ایجاد می‌کند و امیدواریم در بازه زمانی مشخصی نتایج اجرای این برنامه را اعلام کنیم.

وی ادامه داد: در بودجه سال جاری نیز نکاتی از این سند در نظر گرفته شده است و البته اقداماتی که در بودجه صورت گرفت صرفاً اشاره و نقطه‌گذاری بوده که امیدواریم زمینه‌ساز اقدامات بعدی باشد.

معاون رئیس جمهور نگاه عمده در سال‌های گذشته کشور را معطوف به مسائل امنیت و اقتصاد دانست و افزود: در این بین رویکردهای فرهنگی و اجتماعی تا حدی نادیده گرفته شده و تغییر نگاه در این زمینه بسیار لازم است زیرا مؤلفه‌های فرهنگی و اجتماعی زمینه‌ساز قدرت در اقتصاد و امنیت می‌شوند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: در روزهای اخیر شهادت دو روحانی در مشهد باعث شد که نگاه ویژه‌ای به زندگی و اقدامات آنان داشته باشیم، این عزیزان خود ساکن اطراف و حاشیه شهر مشهد بودند و طبیعتاً مشکلات اقتصادی زیادی داشتند اما تمام وجود و تلاش خود را برای خدمت‌رسانی به مردم آن مناطق به کار بسته بودند. زندگی این عزیزان الگوی خوبی در زمینه فرهنگ است و چنین عزیزانی هنوز هم در بین ما هستند و می‌توانند بهترین الگوی فرهنگی برای ما باشند. راه زندگی این عزیزان جهاد فی‌سبیل‌الله است و اصلی‌ترین کاری که بر عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران است توجه به همین فرهنگ است.

در ادامه این مراسم با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و دبیر ستاد تحول راهبردی و مسئول پایش و رصد سند تحول دولت و جمعی از ایثارگران و مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران از سند تحول دولت مردمی رونمایی شد.

متن این سند را اینجا دریافت کنید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول