اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس  /  شبکه های اجتماعی

افغان هراسی؛ سناریوی جدید سرویس‌های جاسوسی

خبرهای جعلی متعددی در طی یک ماه گذشته با موضوع ایجاد اختلاف بین دو ملت ایران و افغانستان منتشر شده است که نشان از طراحی سناریویی پیچیده برای برهم زدن روابط این دو ملت دارد.

افغان هراسی؛ سناریوی جدید سرویس‌های جاسوسی

فارس پلاس؛ شبکه‌های اجتماعی: میثم فیروزمند در رشته‌توئیتی نوشت:

۱) افغان هراسی؛ سناریوی جدید سرویس های #جاسوسی و #امنیتی خارجی

خبرهای جعلی متعددی در طی یک ماه گذشته با موضوع ایجاد اختلاف بین دو ملت ایران و افغانستان منتشر شده است که نشان از طراحی سناریویی پیچیده برای برهم زدن روابط این دو ملت دارد.

۲) مثلا کلیپی باعنوان تجاوز ۲۵جوان #افغان به یک دختر جوان در قشم منتشر شد. معاون اجتماعی ناجا هرمزگان ضمن تکذیب محتوا از دستگیری ١٨نفر از عاملان انتشار این گزارش کذب خبر داد وگفت: این خبر دروغ باهمین عنوان در سال‌های ٩٣و٩۵ نیز  به قصد تشویش افکار عمومی در یزد منتشر شده است.

۳)یا در روزهای گذشته کلیپی با عنوان حمله #افغان ها به ماموران انتظامی در رفسنجان منتشر شد که در آن افرادی در حال پرتاب سنگ به سمت خودروهای پلیس هستند. پلیس  تکذیب کرد وگفت: این کلیپ قدیمی است و متعلق به سیستان و بلوچستان است و این افراد هیچ ارتباطی به اتباع افغان ندارند.

۴) در موردی دیگر ادعا شد که اهالی استان یزد به خودروهای حامل مهاجرین افغانستانی حمله ور شده و درگیری بین آن ها رخ داده است. عزیزی معاون سیاسی امنیتی استانداری یزد ضمن تکذیب این موضوع گفت: هیچ گونه گزارشی در این رابطه در استان #یزد گزارش نشده است.

۵)در موردی دیگر نامه‌ای منتسب به معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان شد که در آن اتباع افغان را عامل خطر برای کشور معرفی کرده است و خواستار برخورد با آن ها شده بود در حالی که جان‌نثاری معاون سیاسی  استاندار #اصفهان از اساس چنین نامه ای را تکذیب کرد و آن را توطئه دشمن خواند.

۶)مورد جالب تر اینکه در استان فارس پخش گسترده یک کلیپ با عنوان تجاوز و قتل یک دختر در فضای مجازی منجر به تجمع مردم مقابل دادگستری شیراز شد در حالی که دادگستری اعلام کرد این کلیپ مربوط به دو سال قبل است و هیچ ارتباطی با استان #شیراز و اتباع افغان ندارد.

۷)هجوم صدها هزار نفری افغانستانی ها به مرزهای ایران و یا انتقال تجهیزات سنگین و نیمه سنگین از خاک افغانستان به کشور از دیگر شایعاتی است که در روزهای گذشته در فضای مجازی منتشر شده است.

۸) انتشار این حجم از اخبار دروغ و اختلاف افکن اتفاقی نیست و رسانه های دشمن دست کم با دو هدف در حال دامن زدن به این شایعات هستند.
اول: دامن زدن به اختلافات #شیعه و #اهل_سنت
دوم: درگیر کردن دو ملت با هم و در نتیجه درگیر شدن حکومت های دو طرف در این مناقشه ساختگی

۹ و پایانی) نتیجه هر دو سناریوی دشمن تکرار شعار کهنه #روباه_پیر است که " تفرقه بیانداز و حکومت کن!" هوشیار باشیم و هر خبری را باور نکنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول