اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  فرهنگ عمومی

ایمانی‌پور: نجابت، عنصر ذاتی مردم افغانستان است

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به اینکه در ماجرای تلخ صحن مقدس رضوی دست‌های پنهانی بود که حاصل آن، لطمه وارد کردن به وحدت جهان اسلام بود، گفت: نجابت، عنصر ذاتی مردم افغانستان است.

ایمانی‌پور: نجابت، عنصر ذاتی مردم افغانستان است

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در نشست همدلی ملت ایران و افغانستان که عصر امروز به میزبانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در تهران برگزار شد، ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی اخیر در به شهادت رساندن روحانیون در حرم رضوی گفت: در ماجرای تلخ صحن مقدس رضوی حتماً دست‌های پنهانی بود که حاصل آن، لطمه وارد کردن به وحدت جهان اسلام و آسیب زدن به دوستی دو ملت افغانستان و ایران بود.

وی تصریح کرد: در چنین ماجراهایی باید دید آنکه سود می‌برد، کیست و مقصر را او دانست. در حادثه تروریستی صحن مقدس رضوی، سودش را استکبار برد.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با بیان اینکه نجابت، عنصر ذاتی مردم افغانستان است و ما خودمان را از هم جدا نمی‌دانیم، اظهار داشت: درد شما درد ماست و درد ما درد شماست و دوستی ملت ایران با افغانستان هر روز تقویت می‌شود.

در ادامه، علیرضا قزوه، شاعر و دبیر اجرایی این مراسم اظهار داشت: طی حادثه دردناک حرم مطهر رضوی که منجر به شهادت دو تن از روحانیون کشور ما شد، شاهد بودیم مردم افغانستان از خودشان شعر و مقاله و آثار بسیار خوب ارائه دادند و یادآور روزهایی شدند که دختران مظلوم افغانستانی در مدرسه‌ای واقع در دشت برچی این کشور به شهادت رسیدند که در آن زمان، شعرای کشور ما اشعار زیادی سرودند.

وی همچنین، بیان کرد: این حادثه تلخ نشان داد که اهل فرهنگ و رسانه و متفکران دو کشور همدل هستند. وقتی فضای مجازی را رصد کردم، بیشترین شعر را از عزیزان افغانستانی شنیدم تا حدی که می‌توان برنامه‌های ادبی بزرگی برگزار کرد.

هدف از اقدام تروریستی حرم رضوی ایجاد تفرقه بین ملت ایران و افغانستان است

سید رسول موسوی، دستیار وزیر و مدیر کل آسیای غربی وزارت امور خارجه نیز در سخنانی در این نشست گفت: این روزها یک نوع نگرانی بر من غلبه کرده است که بیراه هم نیست. اتفاقاتی که در پیرامون رخ می‌دهد، نشان می‌دهد ماجراهایی در حال قلیان کردن هستند.

وی ادامه داد: شهادت این دو روحانی بزرگوار در صحن مقدس رضوی نمونه‌ای از حوادثی بود که بر این نگرانی دامن زد. این اتفاقات ساده نیست و نباید ساده‌انگارانه به آنها نگریست.

موسوی اظهار داشت: در طول دوره کاری خودم شاید سومین یا چهارمین باری است که چنین موجی از التهاب را شاهدم. در دوره‌های مختلف هم این امواج را مدیریت کردیم که حاصل آن، ایجاد تفرقه بین ایرانیان و مردم افغانستان است.

وی تأکید کرد: اگر حواسمان را جمع نکنیم، دچار مشکل می‌شویم. تشدید این مسئله سبب دل‌نگرانی می‌شود. نهایت اینکه دشمن هر تحرکی کند، مردم ایران و افغانستان با هم هستند و خواهند بود.

موسوی همچنین، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی به ما یک خط را نشان دادند؛ ایشان فرمودند تمام کارهایتان در راستای منافع مردم افغانستان باشد. ما هم اگر با یک سیستم سیاسی دور و نزدیک می‌شویم، بر اساس منافع مردم افغانستان است. اکنون در شرایط جنگ روانی ویژه‌ای هستیم که باید دست به دست هم دهیم  تا از این دوره عبور کنیم. جنایتکار در هر سیستمی است و ملیت‌بردار نیست.

وی خاطرنشان کرد: آنچه می‌بینم، این فضا، یک فضای ساختگی است و برای تفرقه به وجود آمده است. همه ما باید به هم کمک کنیم تا این فضا را پشت سر بگذاریم.

در پایان این نشست فرهیختگان، ادبا و شعرا علاوه بر شعرخوانی، بر همدلی و وحدت ایران و افغانستان تأکید کردند و ضمن محکوم کردن این حادثه تلخ، آن را توطئه دشمنان اسلام و دو ملت برادر ایران و افغانستان خواندند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول