اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

نشست کمیسیون فرهنگی با دست‌اندرکاران یک مجموعه تلویزیونی

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: نشست کمیسیون فرهنگی با دست‌اندرکاران ساخت سریال سنجرخان برگزار شد و بنا شد تا براساس پیشنهاد کارگردان این سریال طرح ساخت مدرسه تولید سریال تدوین و در کمیسیون مورد بررسی قرار گیرد.

نشست کمیسیون فرهنگی با دست‌اندرکاران یک مجموعه تلویزیونی

غلامرضا منتظری نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به نشست امروز کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در نشست امروز کمیسیون کارگردان، نویسنده و دیگر دست‌اندرکاران «پلاک 13» در کمیسیون حاضر شدند و گزارشی را از روند کار خود به اعضای کمیسیون ارائه کردند.

وی افزود: کارگردان سریال پلاک 13 در گزارش خود عنوان کرد که با توجه به جایگاه سریال طنز در میان مردم خواستار حمایت کمیسیون فرهنگی به مجلس از کارها و برنامه‌های طنز هستیم.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در ادامه این جلسه کارگردان و دیگر دست‌اندرکاران سریال «سنجرخان» که هم‌اکنون این سریال در دست تولید است در کمیسیون حاضر شدند و گزارشی را به اعضای کمیسیون ارائه کردند.

منتظری خاطرنشان کرد: سنجرخان یک شخصیتی مبارز در منطقه کردستان است که با نمادهای ظلم و ستم به ستیز برمی‌خیزد و به رادمردی معروف است.

وی افزود: طبق گزارش ارائه شده یکی از برکات سریال سنجرخان این است که دکور ساخته شده برای این سریال در منطقه کردستان تنها برای ساخت سریال کاربرد نداشته و به یک بوم‌گردی برای منطقه تبدیل شده است و از طرفی دیگر ساخت این سریال در منطقه کردستان و ساخته دکورها برای آن موجب ایجاد یک شهرک سینمایی در آن منطقه شده است.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بنا به پیشنهاد کارگردان سریال سنجرخان و تصویب کمیسیون بنا شد طرحی برای ساخت مدرسه تولید سریال تدوین شود و در صحن کمیسیون مورد بررسی قرار گیرد.

منتظری خاطرنشان کرد: نظر کارگردان سریال سنجرخان بر این بود که به خاطر فرسایشی بودن روند تولید سریال ما باید از تجربیات کشورهای دیگر در ساخت مدرسه تولید سریال استفاده کنیم و در این مسیر گام برداریم.

وی افزود: همچنین در این جلسه رئیس و تعدادی از اعضای سازمان بسیج هنرمندان در کمیسیون حاضر شدند که در این جلسه  پس از بحث‌های انجام شده بنا شد تا با نشست مشترکی با حضور وزیر ارشاد، رئیس سازمان صداوسیما و رئیس سازمان بسیج زمینه برای استفاده از ظرفیت بسیج هنرمندان برای کادرسازی و ...برگزار شود.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سازمان بسیج هنرمندان بزرگترین سازمان هنری و ادبی است که 104 هزار عضو دارد و می‌توان از این ظرفیت گسترده استفاده کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول