اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

تخریب بیش از 100 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در «نقنه»

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: امروز 100 مورد ساخت و ساز که هیچ‌کدام مجوزات لازم را نداشتند در طرح موسوم به دیم‌کاران نقنه تخریب شد.

تخریب بیش از 100 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در «نقنه»

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، یدالله مظاهری مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری صبح امروز در حاشیه تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز با بیان اینکه در سال گذشته هماهنگی و جلسات مقرر شد ساخت و سازهای بروجن تعیین تکلیف و اعمال قانون شوند، اظهار کرد: به همین منظور در جلسه‌ای دستور بررسی طرح موسوم به دیم‌کاران نقنه در مساحت ۲۱۰ هکتاری صادر شد.

وی گفت: این طرح بیش از ۱۰۰ هکتار ساخت و ساز غیرمجاز دارد و قرار شد افراد حقیقی برای اصلاح این وضعیت به جهاد کشاورزی مراجعه کنند اما با گذشت بیش از یک ماه هیچ اقدامی انجام نگرفت.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: اراضی ملی که به طور اجاره‌ای در اختیار افراد حقیقی قرار می‌گیرد در جهت بهره‌برداری از یک طرح مهم بوده یعنی زمین همراه با یک کتابچه که شامل نوع و اجرای طرح است به فرد حقیقی داده می‌شود که باید طبق طرح اقدام شود و اگر نیازمندی دارند که در کتابچه اعلام نشده باید اعلام کنند که اگر با قوانین همخوانی داشت اصلاح شود.

مظاهری با بیان اینکه امروز ۱۰۰ مورد ساخت و ساز طرح موسوم به دیم‌کاران نقنه در مساحت ۲۱۰ هکتاری تخریب شد که هیچ کدام مجوزات لازم را نداشتند، ابراز کرد: تخریب ساخت و سازها ناراحت کننده است زیراکه مردم هزینه کرده‌اند البته بسیاری از این اتفاقات به علت عدم آگاهی مردم است.

وی بیان کرد: مردم بدانند اگر اراضی در سطح استان دارند که به طور اجاره‌ای به آن‌ها سپرده شده است و یا اراضی کشاورزی و مستثنیات برای شروع فعالیت باید به جهاد کشاورزی مراجعه و تشکیل پرونده کنند تا کمک‌ها و حمایت‌های لازم را دریافت کنند.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول