اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

حال و هوای معراج شهدای اهواز در میزبانی از شهدا/ اینجا آسمان به زمین نزدیکتر است

از همه جای ایران به معراج شهدای اهواز می‌آیند و شهدای تازه تفحص شده دوران هشت سال دفاع مقدس از آنها میزبانی می‌کنند هر کدام از زائران نجوایی دارد در کنار عزیزان دل ملت، اینجا آسمان به زمین نزدیکتر است.

حال و هوای معراج شهدای اهواز در میزبانی از شهدا/ اینجا آسمان به زمین نزدیکتر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، «لاله‌های سفر کرده به معراج، پس از چند دهه غربت و بی‌نشانی رخ نمایان کرده‌اند و هجرانشان به پایان می‌رسد» و چه زیبا است بازگشت پرستوهای عاشقی که پیکرهای مطهرشان از دی‌ماه سال 1400 تا هفتم اسفندماه در مناطق عملیاتی فکه، مجنون، شرق دجله و شلمچه تفحص شده و حالا به خاک وطن بازمی‌گردند تا تعداد دیگری از عاشقان چشم انتظار به وصال عزیزان خود برسند.

این 72 پرستوی سبکبال عاشق در عملیات‌های والفجر مقدماتی، خیبر، بدر، کربلای پنج و تک دشمن در سال پایانی جنگ شهدی جام شهادت را نوشیده‌اند و در بهشت جاودان میهمان خان الهی شده‌اند.

نمی‌دانم شاید یکی از این کبوتران خونین بال تازه از سفر برگشته شهید خسرو محمدی، شهید مسعود آرزومند، شهید سید ابوالحسن میرسالاری، شهید غلام سواری، شهید عباسعلی زنگنه باشد یا اینکه شهید عزت‌الله اگدرنژاد، شهید عبدالرضا قبلی و شهید ارسلان عسکری‎سبزکوهی هم همراه آنها باشند.

 

استقبال از شقایق‌های خونین وطن در شلمچه

خدا را چه دیده‌ای شاید بسیجی شهید ابراهیم بایمانی‌نژاد پس از 38 سال غربت از سفر بازگشته باشد تا مادر چشم به‌راهش به وصال او برسد و یا اینکه سردار شهید محمدکریم ممبینی، شهید یحیی جعفری و شهید یارعلی محمدعلیزاده هم جزو این نیلوفران باغ شهادت باشند که پس چند دهه به وطن بازگشته‌اند.

 نمی‌دانیم چه تقدیری نوشته شده است شاید هم شهید علی درافشان، سردار شهید غلامعباس عباسی‌مکوند، شهید عبدالامیر عبیاتی یا شهید خالد شجرات هم به همراه این شهیدان آمده باشند تا بار دیگر عطر خوش دوران حماسه و ایثار در آسمان ایران به میمنت حضورشان استشمام شود.

آئین استقبال از شقایق‌های خونین وطن صبح روز هشتم اسفندماه سال 1400 همزمان با سالروز شهادت هفتمین ستاره آسمان امامت و ولایت حضرت امام موسی کاظم(ع) با حضور خیل عاشقان و کاروان‌های راهیان نور در مرز بین‌المللی شلمچه خرمشهر برگزار می‌شود که 72 شیرمرد از جان گذشته به آغوش وطن بازمی‌گردند و ایران اسلامی به یمن قدومشان عطرآگین می‌شود.

سردار سید محمد باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در همان آئین استقبال از پیکر پاره‌های تن ملت در شلمچه خبر مسرت بخشی را می‌دهد و می‌گوید: «پیکرهای مطهر این شهدا به اهواز منتقل می‌شود تا کاروان‌های راهیان نور و مسافران نوروزی که برای بازدید از مناطق عملیاتی به خوزستان سفر می‌کنند آنها را زیارت کنند.»

و چه خوش سعادتی نصیب ما اهالی خوزستان و اهواز می‌شود که نخستین میزبانان شهدایی می‌شویم که پس از 30 و چند سال عاشقانه به‌وطن بازمی‌گردند تا عطر حضورشان طراوت بخش شهر و دیار ما شود.

 

حسینیه‌ای که قابل توصیف نیست

همانطور که فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح اعلام می‌کند پیکر پاک 72 سرباز سرافراز وطن بعد استقبال در شلمچه به معراج شهدای اهواز منتقل می‌شوند و تعدادی از آنها در ضریح و تعدادی دیگری از آنها در حسینیه از زائران میزبانی می‌کنند.

از همه جای ایران به معراج شهدای اهواز می‌آیند و 72 شهید تازه تفحص شده دوران هشت سال دفاع مقدس از آنها میزبانی می‌کنند هر کدام از زائران نجوایی دارد در کنار عزیزان دل ملت، اینجا آسمان به زمین نزدیکتر است.

همپای دیگر زائران گرداگرد تابوت شهدا می‌چرخیم تا از فیض وجود پاکشان بهره ببریم، ای کاش شهید کاظم مساعد از شهدای جاویدالاثر که در عملیات رمضان آسمانی شد جزو این شهدا باشد و به همراه دیگر شهدای جاویدالاثر شهر ویس یعنی شهید ناجى ملاجابرپور از شهدای عملیات والفجر مقدماتی و شهید عبدالامیر تقیانی که در عملیات والفجر هشت جاودانه شدند به وطن بازگردد و خانواده خود را از انتظار برهاند.

حسینیه معراج شهدای اهواز عجب حس و حال خاص و عجیبی دارد، به سراغ برخی از زائران شهدا می‌رویم و پای صحبت‌های آنها می‌نشینیم یکی از آنها روحانی اهوازی است که خود را شیخ میلاد مزرعه ساکن کوی انقلاب معرفی می‌کند و می‌گوید: چند روز قبل به معراج شهدا آمده‌ام و برات کربلا را از شهدا گرفتم و حالا که از کربلا بازگشته‌ام به معراج آمدم تا از آنها تشکر کنم.

محمدصادق قربانی نیز که از تبریز به معراج شهدای اهواز آمده است حال و هوایش را وصف می‌کند و می‌گوید: اینجا قابل توصیف نیست زیرا آدم پیکر مطهر شهدا را که می‌بیند ناخودآگاه اشک از چشمانش جاری می‌شود، شهدا پاک بودند و پاک زندگی کردند، سالم ماندند و راه ائمه اطهار(ع) را رفتند به خاطر خون این عزیزان است که ما در آرامش هستیم.

 

میزبانی لاله‌ها از زائران سراسر دنیا

 شهدای تازه تفحص شده هر روز میهمانان زیادی از نقاط مختلف کشور دارند که برای ساعاتی در معراج شهدای اهواز حضور می‌یابتد، حتی زائرانی از کشورهای دیگر مانند عراق، پاکستان، آذربایجان، غنا، آفریقا و کانادا خود را به اهواز می‌رسانند تا از فیض حضور شهدا بهره ببرند.

چه می‌شود که شهید سید احمد حجازی، شهید مسعود عشیری، شهید هوشنگ سلطانی، شهید محمدحسین محمودی، شهید عبدالله نظری، شهید ناصر اسلامی، شهید سلیمان جهانگیری، شهید جهانگیر باقری‌کاهکش، شهید بازفتی فرامرزی، شهید حسین حوریان، شهید دادبس منجزی شهید الله‌مراد داوودی، شهید عیدی عالیپور، شهید کاووس بردبار و شهید حمید نجف‌پور شهنی هم همراه این شهدای تازه از سفر برگشته باشند و به دیارشان مسجدسلیمان بازگردند.

زیارت شهدای تازه تفحص شده روح انسان را جلا می‌دهد و آرامش خاصی را به زائر هدیه می‌کند، اینجا زائران شهیدان درس ایثار، از خود گذشتگی، مقاومت، مهربانی، معنویت و مردمداری می‌آموزند تا در زندگی خود آن را به اجرا درآورند.

شهیدان خدایی از همه نقاط کشور زائران گوناگونی دارند، شایان ماشینی یکی دیگر از زائران شهدای تازه تفحص شده از کرج می‌گوید: ما مناطق عملیاتی گوناگونی مانند طلائیه، فکه، فتح‌المبین، شلمچه و اروند رفته‌ایم ولی به نظرم بهترین نقطه معراج شهدای اهواز است زیرا در اینجا دگرگون شدم.

 شهدای در حسینیه کنار هم آرمیده‌اند و فوج فوج ملت شهیدپرور ایران از پیر و جوان و کودک و نوجوان به زیارت آنها می‌آیند و گرداگرد تابو ت‌هایشان طواف می‌کنند، یاد خانواده شهدایی عزیزی می‌افتم که سالیان سال در انتظار بازگشت پیکر عزیزشان هستند، خانواده شهدای عزیزی چون شهید علی‌اکبر علی‌خانزاده، شهید بابک چراغی، شهید فرضعلی سلیمانی، شهید شنبه تاوسه، شهید بهزاد نیکوزاد، شهید ولی ریوجان، شهید علی‌اکبر مکی‌پور، شهید خیرالله کریم‌پور صالح بابری، شهید روشن‌علی الماسیان، شهید همایون حیدری‌سیبکی، شهید عباس رعیتی، شهید مسعود مکوندی، شهید هرمز سلحشور، شهید ابراهیم قندعلی‌مرغان، شهید امیر موری، شهید محمدعلی عشیری و شهید ایرج بهاری‌پور.

 

انجام عملیات شناسایی شهدا در تهران

چه می شود دعای خانواده شهیدان جاویدالاثر مسجدسلمان یعنی شهید کاووس علیدادی، شهید امرالله علی عبدی‌زاده، شهید علی‌رضا عالیخانی، شهید محمدعلی دلی‌سراکی، شهید ابراهیم جعفری، شهید حسین میرنام‌نیها، شهید محمدباقر جاروندی، شهید رضا بیات‌قلعه، شهید جمشید حاجی‌پور، شهید سلطان‌محمد سلطانی، شهید منوچهر جناغ، شهید سیاوش غلامی(ورناصری) و شهید هوشنگ موری مستجاب شود و عزیزانشان همراه این 72 مسافر کربلا باشند و به وطن بازگردند.
حالا همه خانواده‌های شهدای جایدالاثر کشور در انتظار شناسایی پیکر مطهر شهدای تازه تفحص شده هستند تا شاید نام عزیزشان هم در بین این شهدا باشد؛ خانواده شهدایی چون سردار شهید محمود نویدی مسئول ادوات جنگی قرارگاه سری نصرت، شهید علی علی‌آبادی، شهید سید ابوالقاسم مرعشی از گتوند، شهید جمشید ترکالکی، شهید کریم‌داد رحمانی از باغملک، شهید کشوری ربوشه، شهید صیدمراد فریدونی از پلدختر، شهید محمد طهماسبی از اهواز و شهید محمد جورابیان.

عملیات شناسایی 72 شهید تازه تفحص شده که در ایام نوروز شهیدی دیگر از طلائیه به جمع آنها اضافه شد در روزهای آینده در معراج شهدای تهران انجام می‌شود تا شاید 73 خانواده منتظر به وصال عزیز خود دست یابند و فراق چندین ساله‌شان پایان یابد.

چند روزی است که میهمان شهدای تازه تفحص شده هستیم و در کنار آنها فیض می‌بریم، اما کم کم روزهای میهمانی به پایان می‌رسد و باید از شهدا خداحافظی کنیم و به دیار خود بازگردیم، اما دل کندن سخت است، لکن چه می‌توان کرد، خداحافظ روزهای عشق و صفا و معنویت، خداحافط روزهای شیرین با شهدا، خداحافظ ...

هر چند روزهای میهمانی شهیدان به پایان رسیده است اما ما مانده‌ایم و راه روشنی که آنها برای ما ترسیم کرده‌اند که باید آن را ادامه دهیم تا رستگار شویم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول