اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس  /  شبکه های اجتماعی

سناریوی جدید آمریکا برای یمن!

واقعیت این روزهای منطقه حاکی از آن است که عربستان بعد از هفت سال کشتار مردم بی‌گناه یمن چاره‌ای جز تسلیم در برابر مردم یمن ندارد و حالا دست برنده با انصارالله است.

سناریوی جدید آمریکا برای یمن!

فارس پلاس؛ شبکه‌های اجتماعی: عبدالرحیم انصاری از کارشناسان سیاسی در صفحه شخصی خود نوشت:

 دو روز پیش عبدربه منصور هادی رئیس جمهور فراری یمن که در عربستان سعودی مستقر است اعلام کرد از سمت خود کناره گرفته و اختیارات را به گروهی تحت عنوان شورای رهبری سپرده است! اقدامی که رسانه‌های یمنی آن را تحت فشار دربار سعودی ارزیابی می‌کنند.

‏برخی منابع اعلام کرده‌اند منصور هادی که مقیم ریاض است، در حصر خانگی قرار دارد، و لذا مجبور به استعفا و معرفی شورایی شده است که احتمالا سعودی‌ها اعضایش را تعیین کرده‌اند. ولی با نگاهی به سوابق "رشاد العلیمی" رئیس شورای رهبری، میشود اینگونه فهمید که وی بیش از آنکه آدم سعودی باشد، نماینده آمریکاست!

البته طبیعی است، وقتی جنگ یمن با مجوز و راهبردهای آمریکایی آغاز شده، در چگونگی خاتمه‌اش هم آنها نقش خواهند داشت، و سعودی‌های بی‌اراده فقط پوششی بر سیاستهای ایالات متحده در قضیه یمن می‌باشند. عربستان تنها یک مجری است؛ نه اختیاری در آغاز جنگ داشته و نه اختیاری در پایان دادن به آن!

پس از کناره گیری منصور هادی و تعیین شورای رهبری که بلافاصله مورد تایید سعودی ها قرار گرفت، سخنگوی انصارالله اعلام کرد آینده و حال یمن در داخل رقم می‌خورد و هرگونه فعالیت خارج از مرزها نمایشی طنز و یک بازی است که کشورهای متجاوز انجام می‌دهند.

‏واقعیت این است که با توجه به شرایط منطقه و جهان، نیاز آمریکا به نفت، و خارج کردن سعودی از باتلاق خود ساخته، متجاوزین ناچارند در برابر انصارالله کوتاه آمده و شرایطش را بپذیرند. اما از آنجا که یمن یک منطقه فوق استراتژیک است و با پایان جنگ و برداشتن تحریمها انصارالله قدرت می‌گیرد، و این قدرت مساوی با نفوذ و تسلط گسترده ایران و محور مقاومت بر دریای سرخ، باب المندب و خلیج عدن است، تصمیم دارند شورایی که متشکل از آدم‌های خودشان است را بجای اپوزیسیون یمنی جا بزنند و در فرایند صلح به حکومت فراگیر یمن غالب نمایند تا بخشی از حاکمیت شوند!

‏این توطئه آنگونه که از اظهارات سخنگوی انصارالله بر می‌آید، در صنعا درک و شناسایی شده است؛ به همین خاطر است که وی اعلام کرده آینده و حال یمن در داخل رقم میخورد.
آنچه از شرایط موجود بر می آید، ائتلاف متجاوز در هر صورت قادر به ادامه جنگ نیست و برای ادامه تولید نفت هم که شده مجبور است بسیاری شروط انصارالله را بپذیرد. حال باید دید در آینده چه اتفاقات جدیدی خواهد افتاد، و آیا این آتش بس شکننده که در پی حمله به منابع ذخیره نفت سعودی‌ها شکل گرفت ادامه خواهد یافت یا دور جدیدی از درگیری ها آغاز میشود!
آنچه مسلم است ابتکار عمل نقدا در دست مقاومت یمن است!

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول