اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

مطالبه‌گری علما در جامعه، دست دشمنان را کوتاه خواهد کرد

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: اگر علما برای احقاق به‌حق مردم مطالبه‌گری کنند دست دشمنان از جامعه کوتاه خواهد شد.

مطالبه‌گری علما در جامعه، دست دشمنان را کوتاه خواهد کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی کشور در جلسه همفکری تبلیغ و تبیین و افطارهای وحدت و مقاومت با حضور مسوولان کشوری و استانی سازمان تبلیغات و جمع کثیری از علمای اهل تسنن و تشیع، اظهار کرد: در موقعیت خطیر امروزی مهمترین و بزرگترین وظیفه علما و روحانیون که در آیات قرآن هم به آن اشاره شده جهاد تبیین است.

وی گفت: جهاد تبیین اساس برنامه راهبردی اسلام بوده و باید از این طریق با استدلال و منطق حق بیان شود.

قائم‌مقام سازمان تبلیغات اسلامی کشور خاطرنشان کرد: در دوره منطق، عقلانیت، هم‌افزایی و همفکری ما نباید شاهد کشته شدن دو طلبه اهل سنت در گنبدکاووس و دو طلبه جهادگر دیگر در مشهد مقدس باشیم و این جنایت‌های ناجوانمردانه سبب آزرده خاطر شدن قلوب مسلمین می‌شود.

حریزاوی ادامه داد: در کشوری که مردمش در برابر دشمنان و شیاطین ایستادگی و مقاومت کرده و فشارهای اقتصادی زیادی را تحمل کرده است و دستورهای قرآن را اجرا کردند چنین اتفاقاتی حاصل نقشه‌های دشمن بوده و باید همه علما و روحانیون هوشیار باشند.

وی تاکید کرد: همه ما علمای اهل سنت و شیعه باید اقامه دین کرده و حرف حق را صریح بیان کنیم، اگر علما در جامعه در راستای احقاق حق مردم مطالبه‌گری کرده و در برابر آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد، نزاع، طلاق، تجاوز و غیره مبارزه کرده و سبک زندگی علوی و نبوی را در جامعه تبیین کنند دست دشمنان کوتاه خواهد شد.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی کشور بیان کرد: یکی از جهادهای ریشه‌ای جهاد تبیین بوده که اگر در جامعه به درستی اجرا شود امید و نشاط در جامعه گسترش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/۲۳۰۷/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول