اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

دانشجویان افغان: توطئه مستکبران، ایران و افغانستان را از هم جدا نخواهد کرد

شماری از دانشجویان افغانستانی در یک تجمع مقابل وزارت خارجه اقدام تروریستی که منجر به شهادت دو عالم دینی شد را محکوم کردند.

دانشجویان افغان: توطئه مستکبران، ایران و افغانستان را از هم جدا نخواهد کرد

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، ده ها تن از دانشجویانی افغانستانی عصر روز پنج شنبه، (۱۸ فروردین) حمله تروریستی در حرم امام رضا (ع) را محکوم نموده و آن را کار دشمنان اسلام و انسانیت خواندند.

این دانشجویان با تاکید بر حفظ برادری و دوستی میان دو ملت باهم برادر و مسلمان گفتند که این توطئه هرگز باعث ایجاد فاصله میان مردمان با درک ایران وافغانستان نمی‌شود. 

 آنان در بیانیه‌ای اعلام کردند: ما باید همیشه در نظر داشته باشیم، که در میان جبهه‌ دشمنی ما در دنیا، دشمنانی هستند که تخصّصشان ایجاد اختلاف بوده وهموار بر طبل مثالی، تفرقه بینداز و حکومت کن یا سیادت کن» می‌کوبند و این حادثه تروریستی نیز بخشی از همین توطئه علیه اسلام وانسانیت هست.

آنان همچنین تاکید کردند که سالهاست در کنار هم بدون در نظر داشت مرز، مذهب و وابستگی‌های قومی زیسته‌ایم و این عمل سنجیده و برنامه‌ریزی شده از سوی دشمن را باید در نطفه خنثی ساخته و نگذاریم بانی ایجاد فاصله میان دو ملت شود.

 

علی یکی از دانشجویان افغانستانی در مصاحبه با خبرنگار سایت افغانستان خبرگذاری فارس ضمن محکوم کردن این حادثه المناک از مردم دو کشور خواست، تا بینش سیاسی وجهان بینی شان نسبت به دشمنان مشترک گسترده نموده واین موارد نباید توانایی تحلیل آنها از دشمنان وشناخت آنان را تحت تاثیر قرار دهد.

وی افزود دشمن در جبهه‌های جنگ سوریه، عراق و افغانستان شکست خورده وحالا از این مسیر در صدد خلق بحران وانتقام است.

محمد از دیگر دانشجویان افغانستانی مقیم ایران با شرکت در این تجمع ضمن ابراز انزجار از عاملین این رویداد گفت: فردی که مرتکب این جنایت غیر اسلامی وانسانی شده است هیچ تعلقی به جوامع انسانی ومخصوصا افغانستان نداشته وبانی این اعمال بدون شک از جریان های تکفیری آب می‌خورد.

 

وی گفت: ما خواهان درک متقابل از برادران ایرانی خود هستیم، تا این مورد بیشتر از این باعث آسیب وحدت ودوستی  تاریخی دوملت مسلمان وباهم برادر نشود.

دانشجوی دیگری اندوه این حادثه را غم مردم افغانستان خوانده وعلت حضورش در این تجمع را غم شریکی با مردم ایران وخانواده‌های شهدا عنوان کرد.

وی افزود: ما سالهای زیادی در کنارهم زیسته ایم وبارها شاهد همدردی ایرانیان در حادثه های متفاوتی چون انفجار مدرسه سید الشهدا، حمله به دانشگاه کابل وحملات دیگری تروریستی بودیم واین موارد نشان از درک بالا از وحدت، دوستی وشریک بودن درد وخوشی دو ملت است.

وی روشنگری بیشتر برای درک توطئه های دشمن را از مسوولیت های دانشجویان دو کشور دانسته ودر اخیر ضمن محکوم کردن این توطئه بزرگ، خواهان به محاکمه کشیدن عاملین این حادثه المناک شد.

سلیمانی از طلبه‌های ایرانی حاضر در این تجمع به خبرگزاری فارس گفت: ما با مردم افغانستان هیچ فاصله ودوئیتی نداریم، وهیچ قدرتی جز قدرت لایزال توانایی جدایی این دوملت را ندارد.

سلیمانی افزود: ما از بچه‌های ایران وافغان جز شیرمردی وشجاعت در مقابل جریان های تکفیری درعراق وسوریه ومبارزات دیگر علیه کفر واستکبار چیزی دیگری ندیدیم، وی گفت افغانستانی ها سالهاست درکنار ما در جنگ های مختلف برای دفاع از ارزش های مشترک مان در جبهه های متفاوت میرزمند.

سلیمانی با تاکید بر امکانات رسانه ای وتزریق پول استکباری ها برای غرق کردن مسلمانان گفت آنان از هرحربه و وسیله ای ممکن استفاده خواهد کرد تا واقعیت وحدت قشنگ مسلمانان ومخصوصا دوملت بشدت بهم نزدیک را  برهم بزنند.

وی از واکنش افغانستانی ها در افغانستان وایران نسبت به این حادثه شبیه به مثل برادر یاد کرد واز هموطنانش خواست، تا این موارد باعث احساساتی شدن آنان وعامل خدشه در وحدت ودوستی با کشور دوست وبرادرمان افغانستان نشود.

 سلیمانی در آخر از مردم دو کشور خواست تا بر فریاد گلون استکبار مبنی بر جدایی ودلسردی نه گفته وبجای آن مشت کوبنده بردهان استکبار ودشمنان مان شویم.

 این دانشجویان با ابراز همدردی وغم شریکی باملت سربلند ایران افزودند، دشمنان بداند که ما از انقلاب اسلامی امام خمینی و۸ سال دفاع مقدس و در محور مقاومت سوریه و عراق کنار هم هستیم، در کنار هم برای اهداف بلند اسلام خون دادیم ودر تمام ارزش ها با پیمان خون شریکیم، هر چه این خون شریکی بیشتر بشود ما حب و اخوت و برادری مان بیشتر از پیش خواهد شد.

آنان بار دیگر واقعه حرم رضوی را محکوم کرده وخواستار تقویت و وحدت و دوری از نفاق وجدایی شدند.

به گزارش فارس، در اثر حمله تروریستی که در حرم مطهر رضوی اتفاق افتاد دو عالم دین بشهادت رسیده ویک تن دیگر زخم برداشته است.

این اتفاق واکنش های زیادی را نیز به همراه داشته است.

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول